۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در بندر چابهار

پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در بندر چابهار

زاهدان- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری کشتی پهن پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی گندم برای اولین‌بار در سال جاری در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، قاسم عسکری نسب از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی گندم برای اولین بار در سال جاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: با مهیا شدن امکان پهلوگیری این نوع شناورها، ظرفیت استثنایی برای بندر چابهار ایجاد شده که نوید رشد اقتصاد دریامحور را در سواحل مکران به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکان پهلوگیری شناورهای بالای ۱۰۰ هزار تنی حامل کالای فله خشک قابلیت مهمی است که بنادر محدودی در منطقه از این ظرفیت برخوردار هستند.

این مسئول تاکید کرد: امکان ورود به بندر، پهلودهی و تخلیه این نوع شناورها مستلزم برخورداری از عمق مناسب آب کانال ورودی و پای اسکله و همچنین برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بوده که زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود این نوع شناورهای پهن پیکر را فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است.

کد خبر 5774716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha