۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۶

مهر گزارش می‌دهد؛

اهدای نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به وزیر ارشاد

اهدای نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به وزیر ارشاد

 آئین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت استان تهران سه شنبه شب با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه همایش چله مهدویت با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران شامگاه سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در بقعه شیخ صدوق ابن بابویه برگزار شد.

ارسال بیش از پنج هزار اثر در حوزه مهدویت به دبیرخانه

در ابتدای این مراسم محمد خراسانی زاده مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران با ارائه گزارشی گفت: سال گذشته و در ۱۹ اردیبهشت اختتامیه دور اول را داشتیم؛ خانواده بزرگ و ارشاد تهران اگر پرچم مهدویت و عهدواره را بی واسطه بلند کرده، در واقع سربازی نایب امام عصر (عج) را می‌کنیم.

محمد خراسانی زاده افزود: اگر کسی ۴۰ روز دعای عهد را بخواند از یاران حضرت می‌شود، این گفته امام صادق (ع) است و ایده چله مهدویت از این موضوع زاده شد.

به گفته خراسانی زاده، از رجب تا اواسط شعبان که پر جشن و سرور است، انتظار از دید رهبر معظم انقلاب یعنی امید؛ از این رو مبنای کار ما امید است.

وی ادامه داد: میلیون‌ها هنرمند در حوزه فرهنگ و هنر داریم که می‌توانیم در حوزه مهدویت از این طرفیت‌ها استفاده کنیم؛ خوشنویس ما خلق اثر خود را در مدرسه و مسجد انجام می‌دهد و این یعنی جریان سازی.

خراسانی زاده گفت: ۱۶ دبیرخانه ایجاد و از شعر و عکس و خوشنویسی تا موسیقی در حوزه مهدویت کار شد؛ ۱۵ اختتامیه داشتیم و امروز شانزدهمین آئین را برگزار می‌کنیم که از نفرات برتر هر ۱۶ شهرستان قدردانی می‌کنیم.

وی افزود:عهدواره دوم دقیقاً از پایان عهدواره اول آغاز و دبیرخانه‌ها فعال شدند و فراخوان این چله شروع شد.

خراسانی زاده گفت: ۹۸ رویداد در شهرستان‌های تهران در این عهدواره فقط تا نیمه شعبان رقم زده شد و تا پایان ماه رمضان مدت جشنواره تمدید و عید سعید فطر آثار جمع آوری شد و ۵۰ دارو آثار را داوری کردند.

وی خاطرنشان کرد: سال پیش ۱۶۰۰ اثر و امسال ۵۳۶۵ اثر داشتیم که این اتفاق بزرگی در حوزه مهدویت بود؛ کمیت و کیفیت آثار رشد داشت و مسجد جمکران جلوه و جایگاه ویژه ای داشت و ۱۶ استان رابط عهدواره مهدویت دارد.

اهدای نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به وزیر ارشاد

اصلاح درونی، یکی از ویژگی‌های شخص منتظر فرج است

سپس حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد گفت: در این ایام که با نام شیخ کلینی پیوند خورده، به لطف و رحمت الهی باید رابطه شایسته ای با امام عصر داشته باشیم.

وی افزود: در دعای عهد مضامین مهمی وجود دارد و گفته شده از انصار امام زمان (عج) باشید؛ از حوزه امامت و ولایت دفاع کنید و در مسیر پاسخ به مطالبات امام عصر (عج) قدم بردارید. شیخ کلینی به عنوان شخصیتی بزرگ، با بیش از ۳۰۰ کتاب، همه تلاش او در زمینه مهدویت بود.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: انتظار فرج باید دغدغه جدی ما باشد. کسی که به دنبال انتظار است باید در مسیر اصلاح خود قدم بردارد.

وی یادآور شد: کسی که دغدغه ظهور دارد باید در زمینه رشد و ارشاد جامعه قدم بردارد و دعای او، دعای فرج امام عصر (عج) باشد.

اهدای نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به وزیر ارشاد

تجلیل از برگزیدگان عهدواره مهدویت

در خلال این برنامه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت، محمد خراسانی زاده مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری از برگزیدگان این عهدواره در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

اهدای نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به وزیر ارشاد

اجرای گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) از دیگر برنامه‌های این اختتامیه بود و همچنین رضا حسینعلی خانی و مرشد خرم به اجرای پرده خانی و نقالی پرداختند.

اهدای نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به وزیر ارشاد

اهدای خادمی مسجد جمکران به وزیر ارشاد

سپس سه نشان خادمی از سوی خادمان مسجد جمکران به محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خراسانی زاده مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران اهدا شد.

در پایان این برنامه نیز از خانواده مرحوم آیت الله ری شهری و استاد شجاعی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5776210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha