۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸

مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۳۷ هزار نیازمند

پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۳۷ هزار نیازمند

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۷ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ سال گذشته از طریق صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» در استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در سومین همایش ملی «قرض نیکو» در اردبیل اظهار کرد: در قرآن کریم و کلام ائمه معصومین جایگاه و ارزش قرض‌الحسنه به خوبی تبیین شده به طوری که خداوند متعال به صاحب صدقه ۱۰ برابر اما به قرض‌الحسنه ۱۸ برابر اجر و پاداش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این صندوق در ۶ سال گذشته در تقویت جریان خیر و احسان در استان و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه اقدامات مؤثری را انجام داده است، تصریح کرد: از سال ۸۵ و با مجوز بانک مرکزی این صندوق فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در قالب یک شعبه اصلی و ۱۶ اداره کمیته امداد به شکل باجه یا واحد به نیازمندان ارائه خدمات می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سپرده‌گذاران می‌توانند از خدمات الکترونیکی و مشابه سایر بانک‌ها در این صندوق استفاده کرده و از منابع خود برای مساعدت به نیازمندان در قالب قرض‌الحسنه استفاده کنند.

حسین‌نژاد افزود: در طول این مدت صندوق به ۳۷ هزار و ۷۰۰ فقره وام و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده که عمدتاً در قالب کارگشایی، ودیعه مسکن، وام اشتغال و… بوده است.

وی ارزش تسهیلات پرداختی این صندوق را ۲۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: برای تمام مددجویان این صندوق بدون کارمزد تسهیلات تا سقف مشخص را پرداخت می‌کند و برای افراد غیرمددجو نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و بالاتر از آن تنها با ۲ درصد کارمزد آن هم یک بار پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این صندوق فاقد وجه التزام، دیرکرد و هزینه‌کرد است و ویژگی این صندوق پرداخت تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان است که خیرین در این امر نیک سهام‌دار اصلی بانک به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تقویت گردش مالی این مجموعه و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش اشتغال و حمایت از تولید بتوانیم یاریگر نیازمندان و فقرا باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: معوقات صندوق ۲.۲ دهم است که تلاش می‌کنیم امسال این معوقات را به کمتر از یک درصد تعدیل کنیم تا زمینه برای پرداخت تسهیلات به سایر گروه‌ها نیز فراهم آید.

کد خبر 5777369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha