۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۲۷

تازه ترین تحولات در نوار غزه/ سرنوشت آتش‌بس در هاله‌ای از ابهام!

تازه ترین تحولات در نوار غزه/ سرنوشت آتش‌بس در هاله‌ای از ابهام!

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که تا این لحظه توافقی برای توقف موقت درگیری‌ها بین مقاومت و اشغالگران تحت نظارت مصر حاصل نشده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که اشغالگران عامدانه درصدد متشنج کردن اوضاع در نوار غزه با دست آویز ترور فرماندهان مقاومت و بمباران کاشانه فلسطینیان هستند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب نیوز» شامگاه جمعه به نقل از «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت در آمادگی کامل برای پاسخ به جنایات اشغالگرانند.

وی تاکید کرد: «دشمن صهیونیستی با تخریب عامدانه منازل غیرنظامیان و ترور فرماندهان مقاومت از جمله ترور «ایاد الحسنی» فرمانده ارشد گردان‌های القدس جهاد اسلامی طی عصر امروز (جمعه) به دنبال تشدید تنش است.»

وی خاطر نشان کرد که گروه‌های مقاومت آماده پاسخگویی و تحمیل هزینه ترور فرماندهان مقاومت بر رژیم غاصب قدس هستند.

از سوی دیگر، منابع خبری درباره آخرین تحولات آتش بس به نقل از شبکه گزارش دادند که ۱۲ تلو یزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که طرح پیشنهادی مصر برای توقف درگیری بین گروه‌های مقاومت و ارتش "اسرائیل" قرار است از نیمه شب اجرا شود و این طرح شامل پایبندی رژیم صهیونیستی به توقف ترور رهبران مقاومت نخواهد بود و در مرحله کنونی طرف‌های میانجی همچنان منتظر موافقت دو طرف با این پیشنهاد هستند.

همزمان با اوضاع شکننده در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه، جبهه داخل ی در نوار غزه ساعاتی پیش اعلام کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در مورد آرام‌سازی اوضاع متناقض و غیر دقیق است و تلاش طرف‌های میانجی همچنان ادامه دارد و تا این لحظه توافق مشخصی برای توقف حملات علیه غزه حاصل نشده است.

در خبری مرتبط، شبکه الجزیره از پایان مشورت‌های امنیتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سران سرویس‌های امنیتی این رژیم خبر داد.

همچنین، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برآوردهای امنیتی حاکی از آن است که عملیات نظامی علیه غزه یک روز دیگر ادامه خواهد داشت.

در خبری دیگر، رسانه‌های عبری پیشتر از سفر یک هیئت رژیم صهیونیستی به قاهره خبر داد. مصر در کنار قطر و سازمان ملل طرف‌های میانجیگر هستند که برای آتش بس تلاش می‌کنند.

از روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت که تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه آغاز شده، گروه‌های مقاومت در چارچوب اتاق مشترک عملیات، شهرک‌های صهیونیست نشین را آماج موشک‌های خود قرار داده و تا کنون ضربات کوبنده‌ای به متجاوزان وارد کرده‌اند.

کد خبر 5778255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha