۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰

با حضور سفرای خارجی؛

گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ‌ها برگزار می‌شود

گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ‌ها برگزار می‌شود

معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی گفت: در راستای گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ‌ها همزمان با این مناسبت جهانی نشستی با حضور سفرا و نمایندگان بین‌الملل مقیم ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدروح الله حسنی معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ایران به لحاظ فرهنگی تنوع بسیار بالایی دارد، گفت: کشور ما جزو بی‌نظیرترین ملت‌ها است که از لر، ترک گرفته تا کرد و بسیاری اقوام دیگر با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند و در عین حال با تنوع ادیان و میراث ناملموس فرهنگی همچون زبان‌ها، آئین‌ها و لالایی‌ها و غیره مواجهیم.

وی با اشاره به اهمیت این روز در معرفی داشته‌های کشور به ملت‌های جهان گفت: در همین راستا امسال از سوی شورای فرهنگ عمومی بر آن شدیم تا گرامیداشتی برای این روز برگزار کنیم.

معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی گفت: این گرامیداشت با یک نشست تخصصی یک روزه در ۲۷ اردیبهشت در فرهنگستان هنر برگزار آغاز می‌شود. همچنین روز ۳۱ اردیبهشت در ادامه روز جهانی تنوع فرهنگ‌ها از سفرای مقیم و نمایندگان فرهنگی بین‌الملل در تهران دعوت شده برای گرامی‌داشت این روز نشستی نیم‌روزه در فرهنگسرای نیاوران برگزار کنیم.

حسنی در پایان گفت: گرامیداشت روز جهانی تنوع فرهنگ‌ها با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون ملی یونسکو، مؤسسه اکو، مرکز میراث ناملموس و وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

کد خبر 5778649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha