۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

رئیس آموزش و پرورش عشایر دزفول:

۷۴ مدرسه عشایری در شهرستان دزفول وجود دارد

۷۴ مدرسه عشایری در شهرستان دزفول وجود دارد

دزفول- رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان دزفول با اشاره به وجود ۷۴ مدرسه عشایری در این شهرستان گفت: ۴۴ مدرسه از این تعداد در قالب چادر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جمالوند صبح امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان دزفول ۷۴ مدرسه عشایری شامل ۷۲ مدرسه ابتدایی و ۲ مرکز شبانه روزی متوسطه وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد، ۴۴ مدرسه در قالب چادر، ۱۱ مدرسه دارای ساختمان و ۱۹ مدرسه کانکسی بوده که در سطح شهرستان پراکنده هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان دزفول با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان عشایر در دو مرکز شبانه روزی کاملاً رایگان است، عنوان کرد: این مراکز در زمینه سرانه تغذیه دچار کمبود و مشکل هستند و سرانه موجود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد به طوری که هزینه تغذیه سه ماه ابتدای سال تحصیلی با تمام سرانه سال تحصیلی قبلی برابری می‌کند؛ بنابراین از خیران شهرستان و اداره آموزش و پرورش دزفول در راستای رفع این مشکل تقاضای همکاری و مساعدت داریم.

جمالوند ادامه داد: آموزش و پرورش عشایر دزفول دارای مکان و اداره نیست و تحت نظر اداره آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان فعالیت می‌کند که همین امر مشکلاتی برای ما به دنبال داشته است.

وی با اشاره به مشکل برق مدرسه هاشمی نژاد در روستای زاویه گفت: به دلیل گرمای هوا و نبود برق، این مدرسه تا ساعت ۱۰ صبح فعالیت می‌کند و این امر موجب اعتراض دانش آموزان و خانواده آنها شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود توزیع برق شهرستان در راستای رفع معضل برق این مدرسه همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر 5779552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha