۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۶

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور مطرح کرد؛

تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ادیان توحیدی

تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ادیان توحیدی

قم- رهبر جهانی کلیسای شرق آشور گفت: خوشحالیم که مسیحیت در ایران می‌تواند بدون هیچ گونه مشکلی به مسائل مذهبی خود بپردازد و از اینکه ایران از ادیان توحیدی حمایت می‌کند قدردانی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عالیجناب پاتریارک مار آوا سوم روئیل پاتریارک رهبر جهانی کلیسای شرق آشور شامگاه یکشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی اظهار داشت: ما آشورییان فرزندان ایران هستیم و با کشور ایران بیگانه نیستیم.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور بیان داشت: ما به عنوان آشوریان ایرانی در این کشور مسیحیت را پذیرفته‌ایم و فرزندان واقعی ایران هستیم.

وی اظهار داشت: خوشحالیم که مسیحیت در ایران می‌تواند بدون هیچ گونه مشکلی به مسائل مذهبی خود بپردازد و در این خصوص که ایران از ادیان توحیدی حمایت می‌کند قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: درست است که مسیحیت در غرب به وجود آمده اما در شرق رشد و نمو پیدا کرده است و در این منطقه بالنده شده است.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور افزود: کلیسای حضرت مریم در ارومیه از قدیمی ترین کلیساهای کل جهان است و این نشان دهنده آن است که مسیحیت در ایران سابقه کهنی دارد.

جمهوری اسلامی ایران، همواره حامی مسیحیان بوده است

شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، همواره حامی مسیحیان بوده و این یک واقعیت عینی است و برای ما مسیحیان اثبات شده است.

وی تصریح کرد: اتحاد اسلام و مسیحیت در ایران می‌تواند در تمامی دنیا زبانزد باشد و این افتخاری است که جایگاه مسیحیان حفظ شده و ارزش‌های دینی توسط برادران و خواهران مسلمان و مسیحی رعایت شده است.

وی افزود: در سالهای دفاع مقدس نیز مسیحی‌ها برای دفاع از کشور دوشادوش سایر مسلمانان در جبهه‌ها حضور داشتند و در روزهای گذشته نیز شاهد حضور گسترده مردم ایران در تشییع شهید وطن جانی بت اوشانا بودیم که نشان داد ملت ایران با هر دین و مذهبی در کنار هم متحد هستند.

کد خبر 5780299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha