۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد؛

صدور هشدار جوی سطح نارنجی در استان هرمزگان

صدور هشدار جوی سطح نارنجی در استان هرمزگان

بندرعباس - مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اظهارداشت: شاهد تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: از ظهر دوشنبه یکم خردادماه شاهد تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات استان خواهیم بود و این وضعیت تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: احتمال رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، تندباد و لحظه‌ای در مناطقی از شهرستان‌های حاجی‌آباد، بستک، رودان، بشاگرد و ارتفاعات غربی و مرکزی و شرقی وجود دارد.

حسن‌زاده بیان‌کرد: اثر این مخاطره می‌تواند در آبگرفتگی موقت، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای و صاعقه خود را نشان دهد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در حوزه دریایی نیز هشدار سطح زرد صادر شده از ظهر فردا تا اواخر روز پنجم خرداد ماه شاهد وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتیمتر به ویژه در محدوده‌ی تنگه هرمز خواهیم بود.

وی توصیه‌کرد: مردم حتماً از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند و از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب‌بزرگ و کوچک، ابوموسی، سیریک و شرق جاسک ممانعت شود.

کد خبر 5787439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha