۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

نقاشی‌های قاضی‌زاهدی در نیان/ نمایشی از زیست مصنوعی انسان‌ها

نقاشی‌های قاضی‌زاهدی در نیان/ نمایشی از زیست مصنوعی انسان‌ها

مجموعه‌ای از آثار شهرزاد قاضی‌زاهدی با عنوان «میزانسن» از ۵ تا ۱۹ خرداد ماه در گالری نیان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «میزانسن» شامل مجموعه‌ای از نقاشی‌های شهرزاد قاضی‌زاهدی است که از ۵ خردادماه در گالری نیان به نمایش درمی‌آید.

شهرزاد قاضی‌زاهدی گرافیک و نقاشی را در مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس تحصیل کرده و پیش از این نیز در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعددی حضور داشته است. همچنین در چندین آرت‌فر خارجی نیز طی سال‌های گذشته شرکت کرده است. مجموعه‌های «چهره‌ها و فیگورها»، «زنان جنوب»، «گل‌ها»، «دوچرخه‌ها» و «در جریان» تاکنون در کارنامه این هنرمند به چشم می‌خورند.

آثار نمایش انفرادی «میزانسن» با نگاه به آنچه هستیم و آنچه برخاسته از تصنعی خودساخته زندگی‌اش می‌کنیم، خلق شده است.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «نقاش در این مجموعه در پی موقعیتی رفته که اساسا در آن انسان‌ها آگاهانه از زیست طبیعی و روزمره خود خارج می‌شوند و زیستی مصنوعی و برساخته را پیش می‌گیرند. اینجا پیچیدگی دو چندان است و هر نوع ثبت لحظه در یک دوگانگی قرار می‌گیرد؛ ثبت انسان چنان که خود هست؛ ثبت انسان چنان که می‌خواسته خود را بنماید. نشانه‌هایی چون تصنع‌های نمایش‌گون، پرده‌هایی نمادین که دو فضا را از هم تفکیک می‌کنند؛ لباس‌هایی که بین روزمره و برساخته در رفت و آمدند و حالت‌هایی انسانی که هم پیوندی با دیگر پیکره‌ها دارند و هم پیوندی با مخاطبی که این سوی قاب ایستاده و به او می‌نگرد.»

علاقه‌مندان می‌توانند از نمایش انفرادی «میزانسن» از ۵ تا ۱۹ خردادماه در گالری نیان به آدرس میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان ورمزآبادی، بن‌بست ابهری و پلاک ۵ بازدید کنند.

کد خبر 5788435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha