۹ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۴

آزاد در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

برنامه‌های صحرایی منطبق با سند تحول بنیادین است

برنامه‌های صحرایی منطبق با سند تحول بنیادین است

نماینده مردم نائین در مجلس گفت: در سال‌های اخیر بزرگترین مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بوده است که برنامه‌های وزیر پیشنهادی منطبق با این سند است.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام آزاد در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال‌های اخیر بزرگترین مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بوده است.

وی بیان کرد: مدرسه مهمترین سنگر انقلاب است که نیازمند تحول است و اگر امروز به داد آن نرسیم، فردا بسیار دیر خواهد بود. اکنون که دشمنان خارجی و داخلی انقلاب پروژه تعطیل سازی مدارس را کلید زده اند، نیازمند مدیری شجاع و کاردان هستیم که در عین احیای مدارس کشور و مقابله با پروژه تعطیل سازی مدارس، به صورت جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با کارهای نمایشی و تبلیغاتی شدنی نیست و تحول نیازمند وزیری است که برنامه‌ای نوآورانه و هوشمندانه بر اساس سند تحول ارائه کند. برنامه‌های صحرایی را مطالعه کردم و باید بگویم در طول این سال‌ها هیچ یک از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش چنین برنامه منسجمی برای اجرای سند تحول بنیادین ارائه نکرده است. تمام برنامه‌های وزیر پیشنهادی منطبق بر اجرای سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های وزیر پیشنهادی دقیق و مستند برای اجرای سند تحول بنیادین است. در برنامه صحرایی آمده است که الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین پیاده می‌شود. همه ما را برای اینکه بتوانیم در دوره مسئولیت صحرایی شاهد اجرای سند تحول بنیادین باشیم، امیدوار هستیم.

آزاد اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین رکن پیشرفت کشور است که با تغییر مکرر وزرا و تصدی گری چندباره سرپرست‌های مختلف در رأس آن با بی ثباتی مدیریتی مواجه است. این حجم از بی ثباتی به هیچ وجه عادی نیست. با این بی ثباتی و تغییرات مکرر نه تنها اجرای سند تحول بنیادین ممکن نیست، به سرانجام رساندن امور جاری وزارتخانه نیز ممکن نیست.

کد خبر 5797943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha