۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اردبیل مطرح کرد؛

احتمال بروز بیماری سفیدک دروغی در مزارع سیب‌زمینی اردبیل

احتمال بروز بیماری سفیدک دروغی در مزارع سیب‌زمینی اردبیل

اردبیل-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به ‌دلیل شرایط جوی حاکم، ابرناک بودن منطقه، افزایش رطوبت نسبی احتمال بروز بیماری سفیدک دروغی در منطقه وجود دارد.

یحیی آذرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه بارندگی‌های اخیر و پیش بینی تداوم بارندگی‌ها و مساعد شدن شرایط اقلیمی برای بیماری خطرناک سفیدک دروغی سیب زمینی و مشاهده علائم اولیه بیماری در برخی از مزارع احتمال بروز بیماری سفیدک دروغی در منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماه‌های خرداد و تیر حساس‌ترین زمان برای شیوع این بیماری و خسارت به مزارع است، گفت: کشاورزان ضمن بازدیدهای منظم از مزارع خود در صورت مشاهده علائم سوختگی شاخ و برگ سیب‌زمینی مخصوصاً در مناطق مرطوب استان با مشورت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات، نسبت به انتخاب سموم قارچ کش مناسب و کنترل به موقع بیماری مذکور اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: زارعین گندم و جو استان توجه داشته باشند که بر اساس بازدیدها و گزارشات واصله، جمعیت نسبتاً بالای پوره‌های سن گندم در اکثر مزارع گندم و جو آبی و دیم استان به خصوص شهرستان‌های مناطق مرکزی و جنوبی شامل اردبیل، نیر، نمین، سرعین، مشگین شهر، کوثر و خلخال مشاهده شده است.

آذرمی بر لزوم ارتباطی کشاورزان با کارشناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی و مراکز خدمات در استان و اخذ مشاوره‌های فنی تاکید کرد. و گفت: بازدیدهای روزانه از مزارع و اقدام به موقع برای انجام عملیات مبارزه همگانی مطابق توصیه کارشناسان لازم و ضروری است.

کد خبر 5799036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha