۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

رئیس کل دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

کاهش اطاله دادرسی با تجهیز پزشکی قانونی در اردبیل

کاهش اطاله دادرسی با تجهیز پزشکی قانونی در اردبیل

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تجهیز مراکز تشخیصی پزشکی قانونی و ارائه خدمات سریع‌تر کاهش اطاله دادرسی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر چهارشنبه در بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ارتباط مستقیم تجهیزات پزشکی قانونی با سرعت و دقت در پاسخ به استعلامات و کاهش اطاله دادرسی را یادآور شد و اظهار کرد: نقش و اهمیت وظایف پزشکی قانونی در صدور آرای قضائی عادلانه مبرهن و واضح است.

وی خاطرنشان کرد: مجهز شدن پزشکی قانونی به تجهیزات نوین و به روز عامل اصلی در کاهش اطاله دادرسی و وسیله‌ای مهم در پاسخ به استعلامات، تشخیص و تعیین دقیق میزان جراحات و صدمات وارده به افراد در پرونده‌های مختلف است که در احقاق حق و اجرای عدالت مؤلفه ای بسیار مهم به شمار می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم ساماندهی بخش سالن تشریح پزشکی قانونی استان اردبیل همدلی و همفکری موجود در بین مسئولان استان را بسیار مطلوب عنوان و آن را عاملی برای رفع مشکلات و زمینه‌ای برای خدمتگزاری بهتر به مردم دانست که باید بیش از پیش از این ظرفیت استفاده شود.

در این بازدید سیدحامد عاملی استاندار اردبیل نیز با اذعان به وجود برخی از مشکلات در پزشکی قانونی به ویژه در حوزه فضا و ساختمان و نیز کمبود امکانات و تجهیزات دستور لازم برای تأمین ساختمان در میان مدت و تهیه برخی از امکانات و تجهیزات برای پزشکی قانونی را صادر کرد.

در این بازدید مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با اشاره به اهمیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه و سایر واحدهای تخصصی و عدم وجود تجهیزات مدرن و بروز و مورد استفاده را مشکل اساسی پزشکی قانونی اردبیل دانست.

نگار خوشنویس خواستار مساعدت فوری مسئولان استانی با توجه به حساسیت فرآیند خدمت رسانی و جلوگیری از اطاله دادرسی در پزشکی قانونی اردبیل شد.

کد خبر 5799375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha