۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۲

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تأکید کرد؛

امام خمینی(ره) به معنای واقعی خدا باور و متکی به قدرت الهی بود

امام خمینی(ره) به معنای واقعی خدا باور و متکی به قدرت الهی بود

ساوه- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت:امام خمینی(ره) به معنای واقعی خدا باور و متکی به قدرت الهی بود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد امام خمینی (ره) اظهار داشت: مکتب امام خمینی (ره) در واقع الگو گرفته از مکتب اهل‌بیت و کاملاً در مسیر قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تشریح ویژگی‌های برجسته سیره امام خمینی (ره) گفت: از جمله ویژگی‌هایی که حضرت امام داشتند، این است که اولاً به هیچ وجه از هیچ شخصی واهمه و ترسی نداشتند و خودشان در صحبت‌هایی که داشتند قسم خوردند و گفتند حتی یک‌بار نیز در عمرم نترسیدم، شجاعت و صداقت از ویژگی‌های خاص حضرت امام (ره) بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) چهار مؤلفه، منطقی بودن، فلسفی بودن، عقلی بودن و عشقی بودن را با هم ممزوج کرده بودند و در مسیر اهل‌بیت بدون کم و کاستی در مسیر اسلام ناب محمدی حرکت کردند و همین ویژگی‌های حضرت امام تأثیر بسزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشت.

سبزی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ۱۳۴۲ که ایشان دستگیر و تبعید شدند، از همان موقع تأثیر خودشان را در انقلاب گذاشتند، جوان‌هایی که در آن زمان کودک بودند و در سال ۱۳۵۷ به رشد عقلی رسیده بودند، همان‌ها از حرکت امام (ره) تأثیر گرفتند و باعث به وقوع پیوستن انقلاب شدند و این انقلابی که با ویژگی‌ها و منطق امام (ره) شکل‌گرفته بود بر سه موضوع استوار بود یعنی توکل به خدا، رهبری امام و اتحاد مردم که این‌ها باعث شکل‌گیری عمیق انقلاب شد که این سه ویژگی انقلاب ما تأثیر بسیاری در نقاط مختلف جهان داشت.

وی اضافه کرد: همین حرکت امام (ره) باعث شد که در کشورهای اسلامی دیگر نیز مردم به بیداری اسلامی برسند و خواهان این باشند که در کشور آنها هم یک حکومتی مثل حکومت جمهوری اسلامی شکل بگیرد و الان وضعیت و توازن به نفع اسلام و جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری در دنیای اسلام و غرب است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه این‌ها تأثیرش را از حرکت امام گرفته است، حتی در کشورهای اسلامی و آفریقایی، مسلمان و در بعضی کشورها اسم فرزندانشان را روح‌الله و بعضی از افراد فامیلی خود را عوض کردند و به عشق امام رحمت‌الله، خمینی نهادند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها نشانگر این بوده که حرکت امام (ره) حرکت صحیحی بود و ملت ما در یک مسیر خوب حرکت کردند و انشا الله همه جوامع نیز با الگو گیری درست از راه و روش و فرامین امام (ره) در این مسیر صحیح به حرکت ادامه دهند.

کد خبر 5801642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha