۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

وزارت خارجه سودان از حملات به مراکز دیپلماتیک خبر داد

وزارت خارجه سودان از حملات به مراکز دیپلماتیک خبر داد

وزارت خارجه سودان از اقدام نیروهای پشتیبانی سریع در حمله به مراکز دیپلماتیک خبر داد و از جامعه جهانی خواست که کاری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، وزارت خارجه سودان امروز چهارشنبه از حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به سفارتخانه‌های چین و فلسطین و منزل سفیر عمان در خارطوم خبر داد و از جامعه جهانی خواست که این اقدام را محکوم کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان امده است: وزارت خارجه سودان به شدت اقدام شبه نظامیان پشتیبانی سریع و متمرد که صبح روز سه شنبه به سفارت چین و مقر سفارت فلسطین و نیز منزل سفیر عمان حمله کردند را محکوم می‌کند واین نقض آشکار قانون بین المللی در زمینه مصونیت مراکز دیپلماتیک است.

در این بیانیه آمده است: شبه نظامیان شورشی اقدام به سرقت خودروها از مقر سفارت چین و تخریب اثاثیه آن کردند و با حمله به سفارت فلسطین اقدام به شکستن درب و تخریب اثاثیه و سرقت تجهیزات و نیز پول نقد پس از ضرب و شتم کارکنان بومی کردند. آنها همچنین منزل سفیر عمان را مورد حمله قرار داده و فرش و اثاثیه و تجهیزات برقی و الکترونیکی را به سرقت بردند.

وزارت خارجه سودان اعلام کرد: ما ضمن محکوم کردن این اقدام از جامعه بین المللی می‌خواهیم که این تحرکات را به شدت محکوم کند.

کد خبر 5804225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha