۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸

رئیس پلیس فتای اردبیل:

کلاهبردار حرفه‌ای اردبیل سر ۲۳ نفر کلاه گذاشت

کلاهبردار حرفه‌ای اردبیل سر ۲۳ نفر کلاه گذاشت

اردبیل- رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: کلاهبرداری حرفه ای با شگرد خاص سر ۲۳ نفر را در اردبیل کلاه گذاشت.

علی قهرمان طالع در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با رصد کارگاهان پلیس فضای مجازی کلاهبرداری که با شگرد و شیوه‌های خاص سعی می‌کرد تا در قالب خرید و فروش ارزهای دیجیتال کلاهبرداری کرده و اقدامات فریبکارانه را انجام دهد، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد.

وی تصریح کرد: این فرد با تبلیغات گسترده سعی کرده بود تا از ۲۳ نفر مبالغی به ارزش هفت میلیارد تومان به جیب زده و آنها را به اشکال مختلف تطمیع کند تا با ورود به شبکه‌های خرید و فروش ارزی دیجیتال و داد و ستدهای غیرقانونی به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: این جوان با شیوه خاص و در قالب سرمایه گذاری ارز دیجیتال حساب‌های بانکی این افراد را خالی می‌کرد و سعی داشت تا در قالب کیف پول الکترونیکی مبالغ هنگفتی را به حساب خود منتقل کند که با هوشیاری کارگاهان پلیس سایبری در یکی از مناطق مرزی استان اردبیل شناسایی و دستگیر شد تا برای بررسی‌های بیشتر و اقرار به کلاهبرداری تحویل مقامات قضائی شود.

قهرمان طالع از شهروندان استان خواست تا به وعده‌های توخالی چنین افراد در قالب سرمایه گذاری‌های ارز دیجیتال و یا سرمایه گذاری‌های بی نتیجه و بی پایه و اساس توجهی نکرده و اطلاعات خود را در مورد فعالیت چنین افرادی در اختیار پلیس فتا قرار دهند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با هشدار به افراد متخلف و کلاهبرداران حرفه ای فضای مجازی افزود: همچنان عده‌ای سعی می‌کنند با قالب‌ها و اشکال جعلی سرمایه‌های مردم را به غارت ببرند که قطعاً پلیس فتا با همکاری سایر بخش‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان تلاش خواهد کرد تا جلوی چنین اقدامات کلاهبرداری و جاعلانه گرفته شده و زمینه سلامت داد و ستد و فعالیت‌های اقتصادی را نیز فراهم آورد.

کد خبر 5804421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha