۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

امام جمعه لواسان مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح و ساماندهی جاده‌های روستایی لواسانات

ضرورت اصلاح و ساماندهی جاده‌های روستایی لواسانات

شمیرانات- امام جمعه لواسانات تهران گفت: اصلاح و ساماندهی جاده‌های روستایی لواسانات لازم و ضروری است و احیای جاده جنگل نزدیکترین راه به روستاهای لواسان است.

حجت‌الاسلام علی اکبر ایمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه متأسفانه راه‌های روستایی بخش لواسانات مورد کم لطفی و بی توجهی واقع شده است، بیان کرد: برخی معتقدند که راه‌های روستایی را درست و اصلاح نمی‌کنند تا گردشگر به روستاها وارد نشود زیرا زیرساختی برای حضور گردشگر فراهم نیست. برخی نیز می‌گویند چون شهر لواسان به عنوان یک شهر مرفه مطرح شده است به همین دلیل به مسائل و مشکلات روستاها توجهی نمی‌شود و بومی‌های منطقه حق و حقوق‌شان تضییع می‌شود.

وی عنوان کرد: افراد زیادی به این مناطق آمده‌اند و آن را به یک شهر بسیار خوب و با امکانات و جاذبه‌های فراوان تبدیل کرده‌اند و به همین منظور مطالبات و نیازهای روستاییان مغفول مانده است.

امام جمعه لواسان اظهار کرد: وضعیت جاده‌های روستایی در بخش‌هایی بسیار نامطلوب و اسفبار است و حتی از راه‌های روستایی محروم‌ترین نقاط کشور نیز وضعیت بدتری دارند و همین موضوع باعث شرمندگی در مقابل مردم این منطقه می‌شود. مناطق روستایی این منطقه برف‌گیر هستند و در زمان بارش برف، با نمک پاشی، برف روبی و… بازگشایی می‌شوند.

امام جمعه لواسان با اشاره به اینکه برای رفتن به لواسان بزرگ سه جاده وجود دارد، گفت: یکی از این جاده‌ها بنام جاده جنگل از حاشیه سد لتیان عبور می‌کند و اگر آسفالت شود و زیرساخت‌ها فراهم شود نزدیک‌ترین راه به روستاهای لواسان است. در صورت راه‌اندازی این جاده دیگر مردم منطقه اذیت نمی‌شوند اما متأسفانه بنا به دلایلی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

ایمانی بیان کرد: بهانه برخی این است که اگر جاده جنگل احداث شود به محیط‌زیست سد لتیان صدمه وارد می‌شود اما این در حالی است که برخی با خودروهای شاسی بلند در این مسیر تردد می‌کنند. حال اگر جاده جنگل بدون ایجاد ساخت و ساز احیا شود اما با سازه‌های سبک، زیرساخت حضور گردشگران را فراهم کنند می‌توان ورود گردشگر را به آنجا مدیریت و نظارت کرد اما متأسفانه هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پیگیری‌های صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: این موضوع چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شده است که وضعیت جاده‌های روستایی مطلوب نیست و روستاهای این منطقه از نظر بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، جاده و… در شرایط بسیار بدی قرار دارند اما متأسفانه به آن‌ها رسیدگی نشده است. در دولت سیزدهم کارهایی انجام شده و نامه‌نگاری‌های شده است اما هنوز اقدام اساسی و عملی صورت نگرفته است.

امام جمعه لواسان افزود: بعد از مطرح شدن موضوع جاده‌های لواسانات، رفیعی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیرکل راهداری استان تهران، فرماندار و… را با خود همراه و از جاده‌های مختلف لواسانات بازدید به عمل آمد و قول و قرار و وعده‌هایی داده شد که در صورتی که عملی شوند قطعاً بهبودی حاصل می‌شود.

ایمانی در پایان گفت: با پیگیری‌های مکرر و توسط گروه‌های مردمی و جهادی، حمایت مسئولین، استاندار، فرماندار، بخشدار و… می‌توان وضعیت بد جاده‌های روستایی لواسانات را اصلاح و ساماندهی کرد و آن‌ها را از این وضعیت اسفبار خارج کرد.

کد خبر 5806988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha