۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

نمایش‌های شنیدنی با مهر/ پرونده پلیکان-۲؛

چه کسی ۲۰سینمای شهر را به آتش کشید؟/خوشحالی کاخ سفید از قتل قاضی!

چه کسی ۲۰سینمای شهر را به آتش کشید؟/خوشحالی کاخ سفید از قتل قاضی!

نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» به کارگردانی ایوب آقاخانی بر اساس رمان مطرح جان گریشام تولید و پخش شده است که دومین قسمت آن را می‌شنوید.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین شماره از مجموعه «نمایش‌های شنیدنی با مهر» قسمت دوم از نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» به کارگردانی ایوب آقاخانی منتشر می‌شود. این نمایش رادیویی بر اساس رمان مطرح جان گریشام تولید و پخش شده است. در سال ۱۹۹۳ فیلم سینمایی «پرونده پلیکان» نیز بر اساس همین رمان با کارگردانی آلن جی پاکولا و با حضور بازیگرانی چون جولیا رابرتس، دنزل واشنگتن و سام شپارد ساخته شد که از فیلم‌های موفق سینمای جهان شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» حضور ۳ نسل از هنرمندان شناخته شده و حرفه‌ای عرصه بازیگری و رادیو است که با حضور خود اثری به یادماندنی را در عرصه نمایش‌های رادیویی رقم زده‌اند.

ایوب آقاخانی علاوه بر کارگردانی نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» که در دهه ۹۰ تولید و پخش شده است، کار تنظیم و پرداخت نمایشی برای رادیو را هم عهده‌دار بوده است.

بازیگران این قسمت به ترتیب اجرا ایوب آقاخانی، مجید حمزه، میرطاهر مظلومی، رویا فلاحی، مهدی نمینی‌مقدم، حمید منوچهری، بهرام سروری‌نژاد، جواد پیشگر، بهرام ابراهیمی و بهزاد فراهانی هستند.

محمدرضا قبادی‌فر افکتور، فرزاد شریفی صدابردار و فرشاد آذرنیا تهیه‌کننده از دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در این قسمت با مدت زمان ۲۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه، توماس کالاهان استاد حقوق به دنبال پیدا کردن انگیزه قتل ۲ قاضی روزنبرگ و قاضی جنسن قضات دموکرات آمریکایی است. ۲۰ سالن سینما به آتش کشیده می‌شود و می‌گویند که ارتش زیرزمینی مسئول این حوادث است اما کالاهان به این موضوع شک دارد. داربی شا شاگرد کالاهان نیز به صورت جداگانه پیگیر پیدا کردن قاتل یا قاتلان ۲ قاضی مقتول است و به نکاتی رسیده است. سرایداری که ۳۰ سال سابقه فعالیت در کاخ سفید را دارد به یک روزنامه‌نگار می‌گوید که در کاخ سفید همه از به قتل رسیدن قاضی روزنبرگ خوشحال هستند.

از سوی دیگر کالاهان به واشنگتن سفر می‌کند تا با گاوین دوست خود که وکیل اف بی آی است می‌رود تا اطلاعاتی از او در خصوص پرونده و انگیزه قتل کسب کند. سی‌آی‌ای معتقد است که قاتل ۲ قاضی یک تروریست بین‌المللی مصری‌الاصل است.

با هم شنونده این قسمت از «پرونده پلیکان» باشیم.

کد خبر 5807237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha