۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۲

نماینده بجنورد در مجلس گفت؛

انفعال مسئولین خراسان شمالی در اجرای طرح انتقال پساب به پتروشیمی

انفعال مسئولین خراسان شمالی در اجرای طرح انتقال پساب به پتروشیمی

بجنورد- نماینده مردم بجنورد با اشاره به اینکه انتقال پساب به پتروشیمی از مهم‌ترین مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی بود، گفت: مسولان استانی برای اجرای این پروژه منفعل هستند.

سید محمد پاکمهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی یکی از مهم‌ترین طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مسئولان خراسان شمالی و معاونت آب فاضلاب وزارت نیرو در این خصوص احساس مسؤلیت کافی را ندارند.

وی در ادامه با انتقاد نسبت به نحوه مواجهه برخی مسئولین استانی و کشوری در راستای تحقق دستور رئیس‌جمهور افزود: این عدم توجه و دقت‌نظر باعث شده اجرای طرحی که علاوه بر رفع معضلات زیست محیطی، توقف برداشت آب‌های زیرزمینی و تأمین آب پایدار صنعت مهم و استراتژیک پتروشیمی منجر به نگاه تردیدآمیز به مسئولین و متولیان امر شود.

پاکمهر خاطر نشان کرد: علی‌رغم آمادگی کامل و تأمین سرمایه اجرای این طرح توسط شرکت پتروشیمی سختگیری‌های وزارت نیرو و در رأس آن‌ها معاونت آبفا جهت برای انعقاد قرارداد تعیین تعرفه انتقال پساب منجر به تأخیر در اجرای طرح شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای خط انتقال و نهایی شدن لوله‌گذاری طرح افزود: پس از اتخاذ برخی تصمیمات انتقاد برانگیر توسط وزارت نیرو مناقصه اجرای طرح تصفیه خانه توسط شرکت پتروشیمی خراسان متوقف شده است.

پاکمهر تصریح کرد: یکی از پرسش‌های جدی موضع مسئولین استانداری خراسان شمالی جهت پیشبرد و تحقق دستور رئیس جمهور است بطوریکه علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد در سطح وزارت نیرو اما مسئولان استانداری خراسان شمالی با اتخاذ موضع منفعلانه و با بی تفاوتی محض سرانجام اجرای این مصوبه و طرح راهبردی را در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار داده‌اند.

کد خبر 5807622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha