۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

در قالب سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا؛

نیازهای فناورانه در حوزه صنعت ساختمان تامین می‌شود

نیازهای فناورانه در حوزه صنعت ساختمان تامین می‌شود

با توجه به برگزاری سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان، نیازها و چالش‌های فناورانه این حوزه تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان از سوی معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و با هدف پاسخگویی به نیازها و چالش‌های فناورانه در سال جاری و در قالب الگوی نوآوری باز (Open innovation) به صورت حضوری برگزار می‌شود.

فناوری‌های حوزه آب و پساب، برق و الکترونیک، سازه و هوشمندسازی از جمله محورهای تعریف شده در برگزاری این سلسله نشست های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش بنیان در حوزه صنعت ساختمان است.

همچنین از دیگر محورهای مطرح شده در برگزاری این سلسله نشست‌ها، معماری ایرانی – اسلامی، مصالح نوین ساختمانی و ایمنی HSE است.

از جمله رویکردهای مطرح در این نشست می‌توان به عناوینی چون کاهش هزینه‌های ساخت، افزایش بهره وری، الگوی معماری ایرانی – اسلامی و صرفه جویی مصرف انرژی اشاره کرد.

در این رویداد در کنار بررسی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در نشست، به ارائه آخرین دستاوردهای گلوگاهی فناوری و نوآوری خود می‌پردازند.

این نشست نخستین رخداد از سلسله رویدادهای زنجیره تامین کالا و خدمات دانش بنیان در حوزه صنعت ساختمان است که در 24 خردادماه جاری توسط معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود و در نشست‌های آتی مجددا فرصت لازم جهت ارائه دیگر دستاوردهای فناورانه و دانش‍بنیان در حوزه صنعت ساختمان در نظر گرفته خواهد شد.

لذا کلیه سازمان‌ها و شرکت‍ها می‌توانند جهت مشارکت در این نشست‌های تخصصی درخواست خود را به دبیرخانه و مجری برگزاری این رویداد که موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف است ارسال کنند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مراکز نوآوری در حوزه صنعت ساختمان می‌توانند جهت همکاری، محصولات و آخرین دستاوردهای خود را به دبیرخانه رویداد اعلام کنند.

برگزارکنندگان این رویداد براین باورند، برگزاری این چنین رویدادها و سلسله نشست‌هایی منجر به توسعه فضای تاب‌آوری و ارتقاء سطح رقابت‌پذیری زنجیره ارزش برای صنایع کشور می‌شود.

کد خبر 5808213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha