۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹

۷ تن در اثر توفان موسمی هند کشته شدند

۷ تن در اثر توفان موسمی هند کشته شدند

در حالی که هند و پاکستان شروع به تخلیه مردم از مناطق ساحلی پیش از وقوع «توفان موسمی بیپارجوی» کردند، هفت نفر از جمله چهار پسر در دریاهای مواج در نزدیکی بمبئی غرق شدند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، انتظار می رود توفان بیپارجوی که به عنوان توفان موسمی بسیار شدید طبقه بندی می شود، حدود پنج شنبه بین مندوی در استان گجرات هند و کراچی در جنوب پاکستان به اوج برسد.

هواشناسان حداکثر سرعت باد پایدار را بین ۱۲۵ تا ۱۳۵ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌کنند که وزش باد به سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

یک مقام پلیس در بمبئی در جنوب گجرات گفت: «چهار پسر در شامگاه دوشنبه در ساحل جوهو غرق شدند. تاکنون جسد دو نفر را پیدا کرده ایم و جستجو برای یافتن دو نفر باقی مانده همچنان ادامه دارد.»

به گفته مقامات، امواج بلند در دریای عرب، همراه با باران های شدید و بادهای تند، به نواحی ساحلی گجرات هجوم آورده، درختان را ریشه کن کرده و منجر به فروریختن دیوار شده۰ که در نتیجه سه نفر در مناطق کوچ و راجکوت کشته شدند.

دولت ایالتی گفت انتظار می رود هشت منطقه در ناحیه ساحلی گجرات تحت تأثیر توفان قرار گیرند. ماهیگیری تا روز جمعه متوقف شده و مدارس را تعطیل اعلام کرده اند.

گجرات محل بسیاری از تأسیسات نفتی دریایی و بنادر اصلی هند است و اکثر آنها مجبور به تعلیق فعالیت‌های خود شده‌اند.

«الوک کومار پاندی»، کمیسر امداد گفت که بیش از ۲۰۵۰۰ نفر از مناطق ساحلی تخلیه شده اند و انتظار می رود که تخلیه تا عصر سه شنبه به پایان برسد.

کد خبر 5809553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha