۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

مدرسه تابستانه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در کنیا پایان یافت

 مدرسه تابستانه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در کنیا پایان یافت

اختتامیه مدرسه تابستانه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به میزبانی دانشگاه تانگازا و همکاری مؤسسه مطالعات اسلامی و جامعه المصطفی در کشور کنیا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه مدرسه تابستانه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به میزبانی دانشگاه تانگازا و همکاری مؤسسه مطالعات اسلامی و جامعة المصطفی در کشور کنیا برگزار شد.

در این برنامه که حدود سه هفته ادامه داشت، شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف (شامل تعدادی از دانش‌آموختگان جامعة المصطفی) به صورت مستقیم از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، دیدگاه‌های اسلامی را دریافت و اساتیدی از کلیسای کاتولیک، آموزه‌های مسیحی را تشریح کردند.

در اختتامیه این برنامه، حجت‌الاسلام شمالی، رئیس مؤسسه مطالعات اسلامی، به تشریح ضرورت وحدت در پرتو ادیان الهی و مقابله با الحاد و بی‌دینی پرداخت.

همچنین پدر اینوسنت، استاد دانشگاه تانگازا و رئیس مؤسسه گفت‌وگوی ادیان، ضمن تشکر از مشارکت جامعة المصطفی در این دوره، ضرورت توسعه این نوع برنامه‌ها برای فراهم آوردن شرایط صلح در سایه تعالیم ادیان را خاطرنشان کرد.

شایان ذکر است توسعه این نوع برنامه در سایر کشورهای آفریقایی با مشارکت جامعة المصطفی را بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای رؤسای دو دانشگاه رسیده است، خواستار شد.

کد خبر 5810956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha