۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز برداشت گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری

آغاز برداشت گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت گیلاس از باغات استان آغاز و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار تن گیلاس از باغات بارور استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیرانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برداشت گیلاس از باغات استان آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت یک هزار و ۶۰۰ تن گیلاس از باغات بارور گیلاس استان برداشت شود.

وی افزود: سطح زیر کشت باغات گیلاس در چهارمحال و بختیاری ۷۳۰ هکتار است که ۴۳۰ هکتار به صورت نهال و ۳۰۰ هکتار بارور است، پیش‌بینی می‌شود از سطح زیر کشت باغات بارور یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تن گیلاس برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گیلاس یکی از میوه‌هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ‌های بومی از قدیم‌الایام در قسمت‌های مختلف استان کشت شده است.

شیرانی عنوان کرد: در حال حاضر توسعه باغات جدید با پایه‌های رویشی ارقام پُر محصول و بازارپسند احداث و برنامه‌های احیا باغات قدیمی و کم‌بازده با سرشاخه کاری در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از این میوه گیلاس به صورت تازه‌خوری مصرف شده و درصدی هم به استان‌های اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ هزار پیامک کوتاه هشدار هواشناس و آموزش نحوه جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به باغداران استان ارسال شد.

شیرانی اضافه کرد: امسال با مدیریت و همکاری دوجانبه سازمان جهاد کشاورزی و باغداران چهارمحال و بختیاری جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره باغات، سرمازدگی نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسید. وی بیان کرد: ارقام مورد کشت رقم‌های آزادی، سیاه تک‌دانه و سیاه مشهد است که شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 5815081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha