۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

مدیر شبکه بهداشت تالش خبر داد؛

نمونه گیری آزمایشات ژنتیک برای نخستین بار در تالش

نمونه گیری آزمایشات ژنتیک برای نخستین بار در تالش

تالش- مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از نمونه گیری آزمایشات ژنتیک (pnd مرحله اول) برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

سعید رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای اولین بار نمونه گیری به منظور انجام آزمایشات ژنتیک(pnd مرحله اول) در آزمایشگاه مرکز بهداشت صورت گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های واحد گروه مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر و واحد آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش برای نخستین بار نمونه گیری جهت انجام آزمایشات ژنتیک(pnd مرحله اول) از یک زوج در آزمایشگاه ستاد شبکه انجام شد.

رستمی ادامه داد: پیش از این زوج‌های ناقل تالاسمی شهرستان جهت انجام آزمایشات ژنتیک پیش از تولد (pnd مرحله اول) به آزمایشگاه‌های مرکز استان ارجاع می‌شدند، که این موضوع به نوبه خود مشکلات زیادی را برای زوجین و سیستم سلامت در پی داشت که با پیگیری‌های انجام شده، مشکل مورد نظر تا حدودی برطرف شد.

وی تصریح کرد: البته pnd مرحله دوم نیز از الزامات تکمیل آزمایشات ژنتیک است مربوط به دوران بارداری زوجه بوده و در صورت نیاز و بسته به نتایج آزمایشات pnd۱ حین بارداری انجام می‌پذیرد.

رستمی اضافه کرد: میزان موفقیت برنامه و انجام آزمایشات ژنتیک به میزان برخورداری جامعه از امکانات بهداشتی و سطح همکاری زوجین بستگی دارد و امید است در آینده نزدیک و با همکاری همه جانبه کلیه آحاد جامعه عمده مشکلات مردم در همه حوزه‌ها خصوصاً سلامت و بهداشت به حداقل ممکن کاهش یابد.

کد خبر 5815288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha