۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰

گفتگوی مهر؛

مأموریت بنیاد علوی توانمندسازی محرومان و آبادانی مناطق است

مأموریت بنیاد علوی توانمندسازی محرومان و آبادانی مناطق است

املش- دبیر نهاد آبادانی پیشرفت بنیاد علوی گیلان گفت: ماموریت بنیاد رسیدگی به مستضعفان با رویکرد توانمندسازی محرومیت و آبادانی پیشرفت مناطق هدف است.

محمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به ضریب محرومیتی که شهرستان املش نسبت به شهرستان‌های دیگر داشت از خرداد سال ۱۴۰۰ و بنا به اقتضای همان موقع منطقه هدف ما شهرستان املش بخش رانکوه قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: سال ۱۴۰۲ شهرستان شفت و مناطق محروم حاشیه‌ای شهر رشت و ارتفاعات سیاهکل و تالش جزو مناطق ویژه ما حساب شدند و این کار نیز همچنان ادامه دارد.

دبیر بنیاد علوی گیلان با اشاره به اینکه هدف اصلی این بنیاد رسیدگی به مستضعفین با رویکرد توانمندسازی محرومین و آبادانی و پیشرفت مناطق هدف است، گفت: مأموریت بنیاد علوی به عنوان بازوی اجتماعی بنیاد مستضعفان، توانمندسازی محرومان و آبادانی و پیشرفت مناطق است.

اسماعیلی ادامه داد: برخی از مناطق استان گیلان همانند املش، شفت، دیلمان، تالش جز مناطق هدف و ویژه بنیاد علوی است که برای آنان بودجه سالیانه تعریف می‌شود.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰۳۵ نفر از متقاضیان شهرستان املش و سایر نقاط گیلان در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری بازدید و نظارت و پایش میدانی تسهیلات پرداخت شده است.

اسماعیلی ادامه داد: اگر اعطای مجوز و تسهیلات کارگاه‌ها چای افزایش یابد هم موجب افزایش تعداد اشتغال و میزان درآمدزایی شده و هم کیفیت چای تولیدی افزایش پیدا می‌کند.

وی به اجرای پروژه کشت دوم تلفیقی تریتیکاله و شبدر برسیم در شالیزارها اشاره کرد و گفت: این پروژه با همکاری و مشارکت مرکز تحقیقات برنج کشور و قرارگاه پیشرفت سپاه قدس و مرکز ترویج جهاد کشاورزی استان برای اشتغال و افزایش بهره وری و درآمد کشاورزان شالی کار منطقه انجام شده است.

کد خبر 5815594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha