۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان یزد:

فعالیت انجمن معتادان گمنام اثرگذار و قابل دفاع است

فعالیت انجمن معتادان گمنام اثرگذار و قابل دفاع است

یزد- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد، فعالیت انجمن معتادان گمنام موسوم به NA اثرگذار و قابل دفاع است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امامی پیش از پنجشنبه در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با موادمخدر ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به بیان آمارهای جهانی از اعتیاد به موادمخدر پرداخت و اظهار داشت: اعتیاد به موادمخدر در جهان روند افزایشی دارد و تمایل به استفاده از موادمخدر صنعتی بیشتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ کشور دنیا درگیر موادمخدر هستند، افزود: متاسفانه از خط قرمزهای اعتیاد نظیر اعتیاد کودکان، نوجوانان و زنان عبور شده و اکنون اعتیاد در زنان و نوجوانان روند افزایشی پیدا کرده است.

امامی، سن اعتیاد در کشور را از ۲۱ تا ۶۵ سال اعلام کرد و یادآور شد: در استان یزد ۱.۱ درصد از جمعیت در این رده سنی درگیر اعتیاد هستند.

وی در مورد اعتیاد دانشجویان نیز بیان کرد: ۱.۸ درصد جمعیت دانشجویی استان یزد تجربه حداقل یک بار مصرف موادمخدر را دارند.

فضای مجازی با قدرت باورنکردنی در ترویج و تبلیغ موادمخدر نقش آفرینی می‌کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد با اشاره به تبلیغاتی که اکنون در فضای مجازی برای اعتیاد انجام می شود، افزود: فضای مجازی با قدرت باور نکردنی در ترویج و تشویق جوانان، زنان و نوجوانان به مصرف موادمخدر، نقش‌آفرینی می‌کند.

امامی با تاکید بر لزوم آگاه سازی خانواده ها و اقشار مختلف جامعه از طریق رسانه‌ها عنوان کرد: رسانه‌ها در کنار فعالان مبارزه با موادمخدر قرار گیرند و از هر فرصتی برای هشدار به گروه های در معرض خطر استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد نحوه فعالیت انجمن معتادان گمنام عنوان کرد: انجمن معتادان گمنام که به نام NA مشغول فعالیت است، یک تشکل قوی و بسیار اثرگذار در حوزه ترک اعتیاد است.

امامی بیان کرد: این انجمن دارای مجوز است و از فعالیت آن حمایت می‌کنیم زیرا افراد با تجربه و دردکشیده در این زمینه حضور پیدا کرده اند و توانسته اند با فعالیت‌های مختلف روح و روان معتادان را برای استمرار ترک موادمخدر آماده کنند.

انجمن «نارانان» زنان افراد معتاد را زیر پوشش قرار می‌دهد

وی از فعالیت دو انجمن دیگر نیز خبر داد و گفت: یکی از آنها در حوزه زنان افراد معتاد با عنوان «نارانان» فعالیت می‌کنند و آمادگی‌ها و اطلاعات مورد نیاز همسران افراد معتاد را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

امامی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد استفاده از داروهای روانپزشکی و تاثیر آن در اعتیاد به موادمخدر عنوان کرد: در حال حاضر آماری در این زمینه وجود ندارد اما می توان آن را از طریق مراکز خصوصی ترک اعتیاد پیگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد در مورد فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد نیز اظهار داشت: در استان یزد در حال حاضر ۱۷ کمپ خصوصی فعالیت دارند که ظرف ظرف دو ماه آینده، یک کمپ ماده ۱۶ نیز در یزد راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است؛ از ۳۰ خرداد تا پنجم تیرماه به عنوان هفته مقابله با موادمخدر و روز پنجم تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با موادمخدر تعیین و نامگذاری شده است.

کد خبر 5817463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha