۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲

مشاور رئیس صداوسیما:

روایت صحیح تاریخ بهترین جهاد تبیین است

روایت صحیح تاریخ بهترین جهاد تبیین است

قزوین- مشاور امور زنان و خانواده صدا و سیما گفت: امروز برای جهاد تبیین جامع نیاز است تاریخ دقیق ایران را روایت کنیم.

طاهره کلانکی در نشست بازنمایی زن و حجاب در رسانه ملی و بررسی لایحه عفاف و حجاب که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه کشور ما در حوزه رسانه به تاریخ دقیق دوران قبل و بعد از انقلاب کم پرداخته است.

وی افزود: برای پرداختن به اتفاقات بعد از انقلاب نیز با نگاه گزارشی و یا اسطوره سازی پرداختیم و نتوانستیم از خیلی از اتفاقات رخ داده در انقلاب اسلامی نگاه درستی به جامعه ارائه دهیم.

مشاور امور زنان و خانواده صدا و سیما بیان کرد: متأسفانه در حوزه هنر و تولیدات رسانه‌ای نیز تعداد اثار قابل توجه بسیار کم است و شاید بتوان از سریال هزار دستان و یتیم خانه ایرانیان به عنوان آثار هنری مناسب که گوشه‌ای از واقعیت ایران قبل از انقلاب را به نمایش گذاشته‌اند نام برد.

وی تصریح کرد: دانشجویان و مطالبه گران باید بتوانند در این حوزه بیشتر از قبل رسانه را درگیر کرده و رسانه‌ها را به ورود به این حوزه و پرداختن صحیح به تاریخ انقلاب و پیش از انقلاب دعوت کنند.

کلانکی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم که سلسله نظام‌های خاصی را در حوزه‌های مختلف جغرافیای، سیاسی و امنیتی ایجاد کرده است و باید این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در روزگاری معیار پول در دنیا دلار آمریکا، ادویه شرق دور و ابریشم ایران بود، تصریح کرد: در دوره‌ای پیش از انقلاب تمام ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از صنعت و تولید را از بین بردند.

مشاور امور زنان و خانواده صدا و سیما با بیان اینکه امروز برای جهاد تبیین جامع نیاز است تاریخ دقیق ایران را روایت کنیم، اضافه کرد: فرزندان این کشور باهوش هستند و روایت صحیح از تاریخ ایران می‌تواند آنها را با واقعیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای این انقلاب آشنا کند.

وی در پایان یادآور شد: بانوان امروز جامعه ما بسیار توانمند هستند اما باید به روز باشند و بتوانند بهره‌گیری از رسانه را یاد بگیرند.

کد خبر 5817571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha