۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

کیفیت هوای بیرجند در وضعیت ناسالم است

کیفیت هوای بیرجند در وضعیت ناسالم است

بیرجند-مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان بیرجند براساس شاخص لحظه ای هم اکنون در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

اسدالله حاتمی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: همانطور که همشهریان بیرجندی مشاهده می‌کنند در بیرجند از شب گذشته با پدیده گرد وغبار مواجه هستیم و کیفیت هوای شهرستان بیرجند براساس شاخص لحظه‌ای هم اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: براساس شاخص‌های لحظه‌ای شب گذشته شهرستان‌های بیرجند و سرایان در برخی ساعات در وضعیت خطرناک قرار گرفتند.

حاتمی ادامه داد: براین اساس سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی از تردد در فضای باز در شهر بیرجند خودداری کنند.

وی با اشاره به کیفیت هوا در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی یادآور شد: در این شهرستان‌ها نیز هنگام آلودگی همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

گفتنی است پدیده گرد و غبار و ریزگردها یکی از مشکلات زیست محیطی خراسان جنوبی است که به ویژه در ایام تابستان سختی‌های فراوانی را برای هم استانی‌ها به همراه دارد.

کد خبر 5818210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha