۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷

رایزنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ارمنستان درباره تحولات منطقه

رایزنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ارمنستان درباره تحولات منطقه

دفتر نخست وزیری ارمنستان از رایزنی تلفنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ارمنستان درباره تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آرمن پرس، دفتر نخست وزیری ارمنستان امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر ارمنستان و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در این رایزنی تلفنی پیرامون موضوعات مرتبط با تحولات منطقه، توسعه هرچه بیشتر روابط میان ایروان و تهران و همچنین موضوعات دستور کار بحث و تبادل نظر کردند.

بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری ارمنستان در این باره می‌افزاید: طرفین بر اهمیت دیدارها و تماس‌های دوجانبه در سطح بالا تاکید کردند.

این در حالیست که «آلن سیمونیان» (Alen Simonyan) رئیس پارلمان ارمنستان امروز دوشنبه با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران که مدت مأموریت وی به پایان رسیده است، دیدار و گفتگو کرد.

سرویس مطبوعاتی پارلمان ارمنستان در این خصوص اعلام کرد که رئیس پارلمان این کشور در دیدار مذکور از تلاش‌های سفیر ایران در راستای تحکیم و تقویت روابط میان تهران و ایروان و نیز ارتقای همکاری‌ها تقدیر و تشکر کرده است.

وی اضافه کرد: ایران شریک ویژه ارمنستان بوده و خواهد ماند؛ کشوری که با سیاست متوازن خود به برقراری صلح در منطقه و تقویت ثبات کمک کرد.

«آلن سیمونیان» در این خصوص گفت: ایران اهمیت ویژه ای برای روابط با ارمنستان قائل است؛ روابطی که مبتنی بر ارتباطات تاریخی- فرهنگی، منافع اقتصادی متقابل و همچنین رویکردهای مشترک در قبال تعدادی از موضوعات منطقه ای است.

کد خبر 5820785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      6 0
      پاینده دوستی ایران و دوستداران ایران.