۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

امام جمعه موقت بهاباد:

سنت قربانی کردن در عید قربان باید احیا شود

سنت قربانی کردن در عید قربان باید احیا شود

یزد- امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های عید قربان، قربانی کردن دام است، گفت: این سنت باید احیا و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مکه و منا قربانگاه عاشقان و همان نقطه‌ای است که حضرت ابراهیم خود را تسلیم اراده پروردگار کرد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان دارای آموزه‌های فراوانی است، تاکید کرد: قربانی در منا مقدمه رسیدن به عید غدیرخم است.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با اشاره به اینکه عید قربان عید از خود گذشتن و به خدا پیوستن است همانطور که خضرت ابراهیم از خود گذشت و فرزندش را به قربانگاه برد تا در راه خدا قربانی کند، افزود: راه کمال انسان از خود گذشتن و پیوستن به خدا است چرا که زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.

امام جمعه موقت بهاباد در مورد سنت قربانی کردن در این روز نیز اظهار داشت: سنت قربانی باید همواره احیا و نهادینه شود .

وی از عموم مردم خواست تا با نذر قربانی، نیازمندان و ایتام شهرستان را فرامو ش نکنند و هرکس نذری دارد، بخشی از آن را برای کمک در این روز بزرگ به کمیته امداد شهرستان بهاباد تحویل دهد و در پویش «نذر قربانی» شرکت کند.

امام جمعه موقت بهاباد همچنین آغاز دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیرخم را تبریک گفت و افزود: رسیدگی به مساکین، مستضعفان و فقرا و اطعام نیازمندان باید در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: عید قربان برای مسلمانان روز رهایی از تعلقات مادی و دل بستن به خداوند است و عید غدیر هم روز تکمیل دین و رسالت انبیاء به حساب می‌آید.

امام جمعه موقت بهاباد ضمن دعوت از مردم برای شرکت در جشن‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیر تصریح کرد: ابلاغ پیام غدیر، ترویج ولایت‌پذیری، تثبیت وحدت اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و قربانی کردن تعلقات مادی از مهمترین اقدامات فرهنگی است که در این دهه به منصه ظهور می‌رسد.

کد خبر 5823103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha