۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی

کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی

اهواز -نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بهبود معیشت مردم، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ درصد به یک درصد در نظر گرفته شد.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مصوبه مجلس در خصوص معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد اظهار کرد: این تصمیم در راستای هدف‌گذاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم برای بهبود معیشت مردم در جایگاه نخست اولویت‌ها اتخاذ شده است.

وی افزود: به منظور بهبود معیشت مردم، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ درصد به یک درصد در نظر گرفته شد. اقلامی که در سفره مردم تحت عنوان نیاز و کالا در نظر گرفته می‌شوند، در این لیست قرار دارند. افزون بر کالاهای اساسی برای مالیات واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل نیز تصمیم‌گیری شده و معافیت مالیاتی رقم خورده است.

حسینی درباره موافقت نمایندگان با معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل تصریح کرد: دارو و کالاهای اساسی از مهم‌ترین نیازهای مردم و اهمیت آنها غیرقابل‌انکار است. مصوبه معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد نتیجه مستقیم بر سفره مردم خواهد داشت.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: نیاز امروز مردم، بهبود معیشت است و به همین دلیل ضرورت داشت تا تصمیمی اتخاذ می‌شد که نقش تورم را از سفره مردم کاهش و تأثیر گرانی اقلام به موجب تورم را کمرنگ می‌کرد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه «چه زمانی مصوبه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی عملیاتی و اجرا خواهد شد؟» بیان کرد: پس از ارجاع مصوبه مذکور به شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس، چنانچه ایراد احتمالی وجود داشته باشد، برطرف خواهد شد و مصوبه به دولت تقدیم خواهد شد. امیدواریم پس از تقدیم مصوبه به دولت و با موافقت دولت، این مصوبه به زودی عملیاتی شود و تأثیر مثبت خود را بر سفره مردم بگذارد.

کد خبر 5823229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha