۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

اتحادیه اروپا هتک حرمت قرآن کریم را به ‌شدت محکوم کرد

اتحادیه اروپا هتک حرمت قرآن کریم را به ‌شدت محکوم کرد

دفتر روابط خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای حادثه موهن به آتش کشیدن قرآن کریم در پایتخت سوئد را محکوم کرد و خواستار منع تشدید شرایط در پی این رخداد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، دفتر روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره رخداد موهن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بیانیه‌ای صادر کرد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه به آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن کریم در استکهلم را محکوم نمود و خواستار جلوگیری از تشدید شرایط در پی این رخداد شده است.

در متن این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا نیز در کنار وزیرخارجه سوئد، واقعه به آتش کشیدن قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم می‌کند. این اقدام هرگز و به هیچ وجه مورد تأیید اتحادیه اروپا نیست.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده برای تفاهم و احترام متقابل گرد هم آییم و از هرگونه وضعیت تنش‌آمیز دیگر جلوگیری کنیم.

اتحادیه اروپا به آتش کشیدن کتب مقدس الهی را اقدامی موهن و تحریک‌آمیز دانسته و تاکید کرده که چنین اقداماتی نباید در اروپا که خواهان آزادی دین و بیان است، جایی داشته باشد.

اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه اعلام کرده که تجمع گسترده هزاران عراقی در اطراف سفارت سوئد در بغداد را در اعتراض به حادثه به آتش کشیدن قرآن کریم، از نزدیک زیر نظر دارد و با هرگونه حمله به دفاتر دیپلماتیک مخالف است.

گفتنی است اخیراً یک سوئدی عراقی‌تبار پس از اخذ مجوز از پلیس این کشور، در اطراف مسجد اصلی شهر استکهلم اقدام به آتش کشیدن یک نسخه از قرآن کریم کرد، امری با که واکنش‌های متعددی در جهان به ویژه کشورهای اسلامی روبرو شده است.

کد خبر 5824577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha