۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

استفاده از منابع محلی برای تامین آب شرب پایدار اصفهان الزامی است

استفاده از منابع محلی برای تامین آب شرب پایدار اصفهان الزامی است

اصفهان- مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از منابع محلی را در تامین آب شرب پایدار الزامی دانست و گفت: منابع محلی اعم از چاه‌ها و قنوات باید در مواقع ضروری در مدار بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اکبریان با اشاره به رصد مستمر تابلوهای پایش فشار آب در سطح استان اظهار داشت: برای تأمین و توزیع عادلانه آب در تمام ساعات شبانه روز در شهرها و روستاهای استان باید با استفاده از سامانه تله‌متری میزان تقاضا و مصرف آب را مدیریت کرد.

وی پایش و بررسی خطوط انتقال آب در سطح استان را مهم خواند و تصریح کرد: باید به طور مستمر تمام منابع آبی به طور دقیق از لحاظ کمی و کیفی مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند که در این میان خطوط انتقال آب از اهمیت دوچندانی برخوردار هستند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از منابع محلی را در تأمین آب شرب پایدار الزامی دانست و تصریح کرد: منابع محلی اعم از چاه‌ها و قنوات باید در مواقع ضروری در مدار بهره برداری قرار گیرند این درحالی است که کشف و شناسایی انشعابات غیر مجاز و تعویض کنتورهای فرسوده نیز در مدیریت مصرف آب مؤثر است.

اکبریان به نقش مروجین مصرف بهینه آب اشاره کرد و اظهار داشت: در فصل گرم از همه مردم درخواست می‌شود مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند و در این میان گروه‌های مروجین مصرف آب در شهرها و روستاها به صورت حضوری راه‌های مصرف درست آب را به مردم آموزش می‌دهند.

وی افزود: همه مردم به نوعی می‌توانند با عنوان “شهروند – مروج”، ترویج دهنده مصرف بهینه آب در جامعه باشند و از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند تا شاهد دسترسی پایدار همه متقاضیان به آب شرب باشیم.

کد خبر 5826274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha