۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

مسئول تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان:

۶۳ درصد داوطلبان مرحله دوم کنکور سراسری گیلان زن هستند

۶۳ درصد داوطلبان مرحله دوم کنکور سراسری گیلان زن هستند

رشت- مسئول تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان گفت: ۱۸ هزار و ۲۸۳ نفر معادل ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور سراسری در این استان زن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان دمیرچی گفت: نوبت دوم آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های دولتی در گیلان، فردا و پس فردا، ۱۴ و ۱۵ تیر با شرکت ۲۹ هزار و ۲۱۱ داوطلب زن و مرد در ۴ گروه آزمایشی در ۱۵ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

مسئول تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان اضافه کرد: ۱۸ هزار و ۲۸۳ نفر معادل ۶۳ درصد داوطلبان زن و ۱۰ هزار و ۹۲۸ نفر مرد هستند.

وی افزود: داوطلبان گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا و گروه هنر عصر فردا ۱۴ تیر، گروه تجربی صبح پنجشنبه و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه، ۱۵ تیر در آزمون شرکت خواهند کرد.

دمیرچی از کاهش ۹ هزار نفری معادل ۲۴ درصد تعداد داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی در گیلان در مقایسه با نوبت اول خبر داد و گفت: برخی از داوطلبانی که رتبه‌های بالا را در نوبت اول آزمون سراسری کسب کرده‌اند به صورت اختیاری در نوبت دوم شرکت نخواهند کرد.

وی با اشاره به صدور کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه دوم مرداد برای انتخاب رشته و نتایج قطعی نیمه دوم شهریور امسال، اضافه کرد: داوطلبان با نتایج نهایی و رتبه کسب شده‌ی خود در این آزمون می‌توانند تا ۲ سال انتخاب رشته کنند.

کد خبر 5827267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha