۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

امیر آشتیانی در حاشیه هیئت دولت:

از نظر فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم

از نظر فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم

وزیر دفاع گفت: از نظر فناوری، ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم؛ اگر زمانی احساس نیاز به هواپیما وجود داشته باشد، مراحل تولید آن را تا جایی که بتوانیم دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دفاع با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد و حدود شش هزار و هفتصد شرکت با این وزارتخانه در تعامل هستند و این تعامل در همه مقوله‌ها زمینه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: این همکاری در محصولات ما نمود دارد؛ نیروهای مسلح از فنون دانش بنیان استفاده می‌کنند و بخش‌های کشوری نیز همکاری‌های خود را با این بخش گسترش داده‌اند.

وزیر دفاع درباره زمان تحویل سو خو ۳۵ تصریح کرد: از نظر فناوری، ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم؛ اگر زمانی احساس نیاز به هواپیمای شکاری یا سایر هواپیماها وجود داشته باشد، مراحل تولید آن را تا جایی که بتوانیم دنبال می‌کنیم.

امیر آشتیانی بیان کرد: اگر لازم باشد در این حوزه خرید صورت بگیرد، این خرید بر اساس ضوابط و شرایطی که مقرر شده است صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چه همکاری‌های تسلیحاتی در جریان سفرهای بین‌المللی اخیر رییس‌جمهور عنوان کرد: با همه کشورهایی که در مسیر مقاومت قرار دارند و به دنبال ثبات و صلح جهانی هستند در همه زمینه‌ها همکاری می‌کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: قراردادهای نظامی حتماً باید در چارچوب خاص منعقد شوند؛ اما به صورت کلی این همکاری با کشورهایی که به دنبال صلح و امنیت باشند دنبال خواهد شد.

امیر آشتیانی در پاسخ به این سؤال که ناوشکن دنا دو به موشک‌های هایپرسونیک مجهز شده است؟، اظهار کرد: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی را به سامانه‌های جدید و به روز تجهیز کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تاریخ رونمایی دنا عنوان کرد: در این خصوص در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 5828121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha