۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰

مدیرعامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مطرح کرد؛

راه‌اندازی پنجره مجازی به منظور ایجاد ارتباط برخط

 راه‌اندازی پنجره مجازی به منظور ایجاد ارتباط برخط

مدیرعامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: پنجره مجازی به منظور ایجاد ارتباط بر خط میان مردم و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی‌نیا در همایش سالانه نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی سران کشور ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر، اظهار کرد: اکنون قریب به یک دهه از ایجاد دفاتر خدمات قضائی گذشته و علیرغم همه فراز و نشیب‌هایی که در این سال‌ها تجربه کرده‌ایم، در موقعیتی ایستادیم که به نظر بنده موقعیت مناسبی است.

وی افزود: علیرغم تمام کم لطفی‌ها، ایستاده‌ایم و در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنیم. تاکنون به لطف خداوند و به همت همکاران، نهال دفاتر خدمات الکترونیک قضائی را از بادها و طوفان‌ها حفظ کردیم و ان‌شالله این نهال به زودی ریشه‌های محکم‌تری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با اشاره به برخی اقدامات کانون در یک سال گذشته تصریح کرد: برقراری بیمه پایه و تکمیلی مدیران، حذف بایگانی کاغذی دفاتر، پرداخت تنخواه نمایندگان استانی، راه‌اندازی خدمات سیار، ایجاد تعاونی چند منظوره دفاتر، اعطای وام قرض‌الحسنه، استقرار مشاور حقوقی و معاضدت قضائی از دفاتر در کانون و پرداخت کمک هزینه ورزشی به مدیران سراسر کشور از جمله اقداماتی است که برای نخستین بار در طول تاریخ تأسیس کانون اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه برای ماندگاری دفاتر، باید نوع خدمت و تنوع را افزایش دهیم، گفت: ارائه خدمات سیار، غیرحضوری، جهادی و مشورت ثبتی باید مدنظر قرار گیرد. در معماری جدیدی که کانون طراحی کرده است، در این راستا پیش خواهیم رفت. در تمام این‌ها نقش محوری با دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

روحانی‌نیا ادامه داد: ایجاد پیرنگ کانون یا توسعه پیوست آماده استفاده است؛ این طرح به معاونت خدمات مرکز آمار قوه قضائیه تحویل شده تا در صورت تأیید جایگزین پیرنگ شود.

وی بیان کرد: ایجاد پنجره واحد کانون و ایجاد پایگاه اطلاعات پرونده جامع مدیران سراسر کشور از جمله اقداماتی هستند که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و در آستانه بهره‌برداری هستند. پنجره واحد کانون، پنجره‌ای مجازی برای ایجاد ارتباط بر خط میان «مردم» و «دفاتر» است که در تابستان به مرحله اجرا خواهد رسید.

آنچه که بخشی از جامعه علاوه بر خدمات ارزشمند فعلی در دفاتر، طلب می‌کند خدمت غیرحضوری است. نهادهای مختلف اجتماعی به دنبال این هستند که انواع خدمات غیرحضوری رونق بگیرد و ما باید در این راستا از سایر بخش‌ها پیشی بگیریم.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی بیان کرد: به زودی به مدیران محترم اعلام می‌کنیم که هر کسی در هر نقطه‌ای هست، با مخابرات منطقه هماهنگ شود و اینترنت پرسرعت داشته باشد. با این کار شبکه داخلی دفاتر ایجاد شود و این امر دارای مزایای بسیاری است.

وی با تاکید بر حفظ کرامت مراجعان، گفت: راه‌اندازی خدمات مشورت حضوری در دفتر، انتقال سامانه سخا از مرکز به کانون، برقراری صلح‌یاری در تمام دفاتر کشور و اعتباربخشی به گواهینامه دستیاری خدمات قضائی در راستای ارتقای کرامت مراجعان انجام خواهد شد.

خانواده کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، از مردم برای مردم» در حدود بیش از هزار و ۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق قوه قضائیه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضائی، همواره مشغول خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است.

کد خبر 5830657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha