۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵

زلنسکی: ۵ فرمانده گردان آزوف از ترکیه به اوکراین بازگشتند

زلنسکی: ۵ فرمانده گردان آزوف از ترکیه به اوکراین بازگشتند

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که ۵ فرمانده گردان آزوف از کشور ترکیه به اوکراین بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حساب توئیتر خود اعلام کرد که ۵ فرمانده گردان آزوف که در ترکیه حضور داشتند، به کشور خود بازگشته‌ اند.

زلنسکی در این باره ادامه داد: از ترکیه به خانه بر می‌گردیم و قهرمانان خود را به خانه‌ خود می‌ بریم. سربازان اوکراینی دنیسی پروکوپنکو، سویاتوسلاو پالامار، سرهی ولینسکی، اوله خامنکو، دنسی شلها، در نهایت در کنار خانواده‌ های خود خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فرماندهان گردان آزوف که شامل تبادل اسرا میان دوکشور روسیه و اوکراین بودند، برای اهداف امنیتی در ترکیه به سر می بردند.

گفتنی است که در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام شد که ۲۰۰ اسیر جنگی در نتیجه تماس‌ های دیپلماتیک بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مبادله شده‌ اند.

ولادیمیر زلنسکی دیروز با دعوت رئیس جمهور ترکیه در آنکارا حضور داشت.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی با رجب طیب اردوغان ضمن استقبال از گفتگوها برای پایان دادن به جنگ بار دیگر بر حاکمیت سرزمینی اوکراین تاکید کرد.

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از اظهارات رسانه‌ای خود با تاکید مجدد بر حاکمیت کامل اوکراین بر اراضی خود در اظهاراتی تحریک آمیز بار دیگر از بازپس گیری حاکمیت شبه جزیره کریمه از روسیه تاکید کرد.

از سوی دیگر، زلنسکی در بخش دیگری از نطق رسانه‌ای خود تاکید کرد: از حقوق دریایی خود در بهره‌برداری از ثروت‌ها و منابع دریایی خود در دریای سیاه هرگز عدول نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست مطبوعاتی، رجب طیب اردوغان در حضور همتای اوکراینی خود از تلاش آنکارا در میزبانی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین برای توقف جنگ تاکید کرد و از عضویت اوکراین در سازمان ناتو حمایت کرد.

کد خبر 5831190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha