تمرد بیش از ۱۵۰۰ نظامی صهیونیست از خدمت در اعتراض به طرح نتانیاهو

تمرد بیش از ۱۵۰۰ نظامی صهیونیست از خدمت در اعتراض به طرح نتانیاهو

منابع عبری از تشدید اعتراضات نظامیان صهیونیست به طرح اصلاحات قضایی مدنظر نخست وزیر این رژیم خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع عبری از تشدید اعتراضات نظامیان صهیونیست علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ویژه در موضوع اصلاحات قضایی خبر می‌دهند.

در همین راستا، بیش از ۱۱۰۰ عضو یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو از حضور در خدمت نظامی خودداری خواهند کرد.

از سوی دیگر، دستکم ۴۲۰ عضو یگان کوماندوهای نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی مشابه امروز تهدید کردند در صورت تصویب طرح نتانیاهو، از حضور در ارتش خودداری خواهند ورزید.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری از نامه برخی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به یواف گالانت وزیر جنگ این رژیم خبر داده بودند که در آن تهدید کرده بودند در صورتی که تصویب طرح اصلاحات قضایی متوقف نشود ، اعتراضات و اعتصابات گسترده ای در بین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد و بسیاری از نظامیان از حضور در خدمت نظامی سر باز خواهند زد.

گفتنی است مخالفان طرح تغییرات قضائی معتقدند هدف نتانیاهو تضعیف دستگاه قضائی و جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری است و این اقدامات، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد. لایحه تغییرات قضائی موجب سیطره ائتلاف حاکم بر کمیته تعیین قضات و کاهش اختیارات دیوان عالی است که بالاترین مقام قضائی در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. مخالفان نتانیاهو علاوه بر اعتراض به لایحه تغییرات قضائی به بودجه نیز اعتراض دارند و معتقدند که این بودجه در جهت کمک به هم حزبی‌های نتانیاهو و احزاب تندروی ارتدوکس تنظیم شده است.

کد خبر 5832100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha