ادامه موج شدید اعتراضات در جامعه صهیونیستی

ادامه موج شدید اعتراضات در جامعه صهیونیستی

شامگاه گذشته اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در بیست و هفتمین هفته متوالی ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، معترضان علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته در بیست و هفتمین هفته اعتراضات پیاپی علیه وی به خیابان‌ها آمدند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود تعلیق طرح اصلاحات قضائی همچنان هر هفته شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مخالفانش است.

نتانیاهو که در طرح اصلاحات قضائی به دنبال رها شدن از ترس برکناری به دلیل پرونده‌های متعدد فساد خود بود، با ادامه اعتراضات در هفته‌های اخیر با خطری جدی‌تر روبرو شده است.

براین اساس، به نظر می‌رسد با تداوم ناکامی‌های نتانیاهو در عرصه داخلی اراضی اشغالی، اضافه شدن شکست‎‌های رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی برابر مقاومت، بر آتش مخالفت‌ها علیه وی دمیده و موجب شده موج این اعتراضات فروکش نکند.

در همین رابطه، منابع وابسته به مخالفان نتانیاهو عنوان کردند که ممکن است نتانیاهو طی هفته جاری برای رهایی از موج اعتراضات شدید علیه خود با فرار به جلو، جبهه نبردی جدید در منطقه شمالی (اراضی اشغالی) با لبنان ایجاد کرده و یک بحران جدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

گفتنی است مخالفان طرح تغییرات قضائی معتقدند هدف نتانیاهو تضعیف دستگاه قضائی و جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری است و این اقدامات، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد. لایحه تغییرات قضائی موجب سیطره ائتلاف حاکم بر کمیته تعیین قضات و کاهش اختیارات دیوان عالی است که بالاترین مقام قضائی در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. مخالفان نتانیاهو علاوه بر اعتراض به لایحه تغییرات قضائی به بودجه نیز اعتراض دارند و معتقدند که این بودجه در جهت کمک به هم حزبی‌های نتانیاهو و احزاب تندروی ارتدوکس تنظیم شده است.

کد خبر 5831583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha