تشدید اختلافات درون اسرائیل؛ نظامیان هم از خدمت نظامی تمرد کردند

تشدید اختلافات درون اسرائیل؛ نظامیان هم از خدمت نظامی تمرد کردند

منابع عبری با اشاره به ادامه تلاش های نتانیاهو در راستای تصویب اصلاحات قضایی مدنظر خودش، از کشیده شدن دامنه اختلافات در اسرائیل به سطح نظامیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، در روزهای اخیر تنش ها و اختلافات میان کابینه رژیم صهیونیستی و طیف گسترده مخالفانش، دامنه وسیع تری پیدا کرده است.

در یکی از مهمترین این رخدادها «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از مخالفان نتانیاهو اعلام حمایت کرده و از مخالفت خود با تصویب اصلاحات قضایی خبر داده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر با شماری از نیروهای خود دیدار داشته، اعلام کرده که شمار زیادی از نظامیان با اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو مخالفند و تهدید کرده اند که در صورت تصویب نهایی آن از ادامه خدمت نظامی تمرد خواهند کرد.

همچنین منابع عبری از توسعه دامنه مخالفت ها علیه نتانیاهو به دیگر بخش های ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نیروهای ذخیره، نیروهای ویژه و یگان های عملیاتی و اطلاعاتی خبر داده اند.

بسیاری از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که در زمان های اضطراری و حساس به خدمت نظامی فراخوانده می شوند، اعلام کرده که تضعیف سیستم قضایی موجب خواهد شد آنها از خدمت نظامی در صورتی که فراخوانده شوند، خودداری کنند.

گفتنی است در روزهای اخیر جامعه صهیونیستی صحنه اعتراضات گسترده علیه اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. نتانیاهو در نظر دارد با تصویب نهایی اصلاحات قضایی که تاکنون در قرائت نخست در کنست تایید شده، خودش را از خطر عزل از سوی مخالفانش مصون بدارد.

کد خبر 5724920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha