اعتراضات در سرتاسر فلسطین اشغالی ضدنتانیاهو در ۲۶امین هفته متوالی

اعتراضات در سرتاسر فلسطین اشغالی ضدنتانیاهو در ۲۶امین هفته متوالی

معترضان صهیونیست برای ۲۶ امین هفته متوالی علیه کودتای قضائی دولت نتانیاهو در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی دست به تظاهرات زدند؛ معترضان هشدار دادند روز دوشنبه به فرودگاه بن گوریون یورش می‌برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری زبان با توصیف جمعیت انبوه خشمگین تظاهرکننده شامگاه امروز در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ضد اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو اعلام کردند که آنان این طرح را کودتای قضائی علیه دستگاه قضائی این رژیم می‌دانند.

بر پایه این گزارش، پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که هزاران «اسرائیلی» برای ۲۶ امین هفته متوالی علیه کودتای قضائی دولت نتانیاهو در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

به نوشته رسانه‌های عبری، صدها تظاهرکننده خشمگین در شامگاه امروز (شنبه) قبل از برگزاری تجمع اعتراضی اصلی در در خیابان «کابالان»، بزرگراه «ایالون» به تل آویو را مسدود کردند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات اعتراضی در تل آویو، هزاران صهیونیست در شهر حیفا با برگزاری تظاهرات، با پلیس زد و خورد کردند که در جریان این درگیری، شماری از معترضان صهیونیست دستگیر شدند.

همچنین، رسانه‌های عبری زبان با گسترده خواندن تظاهرات شامگاه امروز در سرتاسر فلسطین اشغالی گزارش دادند که این تظاهرات اعتراضی در شهرهای اشغالی از جمله «رحوفوت»، «رمله»، «کریات طبعون» و شمار دیگری از شهرک‌های مهم اشغالی دیگر علیه سیاست‌های قضائی نتانیاهو برگزار شد.

به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در جریان این اعتراضات، معترضین صهیونیستی با پلیس درگیر شدند و شماری نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری، مخالفان برنامه قضائی نتانیاهو به وی هشدار داده‌اند که این اعتراضات شدت خواهد یافت، زیرا صرفاً با تداوم اعتراضات می‌توان دیکتاتوری نتانیاهو را بار دیگر پایان داد.

سران معارض اعتراضات اعلام کرده‌اند که با اصرار نتانیاهو در پیشبرد اصلاحات قضائی خود از روز دوشنبه به فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» یورش خواهند برد و با بست نشینی و تجمع به سیاست‌های کابینه نتانیاهو فشار وارد خواهند کرد.

طی ۲۴ هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی بود.

رؤسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضائی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تصویب این طرح به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.

کد خبر 5824851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha