۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۲

سرپرست فرمانداری کرمانشاه:

ساماندهی محلات ده پهن، صادقیه و چمن شهر کرمانشاه در حال اجرا است

ساماندهی محلات ده پهن، صادقیه و چمن شهر کرمانشاه در حال اجرا است

کرمانشاه- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه درپی رفع مشکلات مردم شهر کرمانشاه و خدمتگزاری به آنان هستیم، گفت: ساماندهی محلات ده پهن، صادقیه و چمن شهر کرمانشاه در حال اجرا است.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساماندهی محلات حاشیه نشین با توجه به مشکلات گسترده و مطالبات مردم از محله آقاجان آغاز شد و هنوز ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ پاتوق معتادان و مجرمان با هماهنگی دستگاه قضائی و شهرداری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه تخریب پاتوق‌های معتادان و مجرمان بخش آغازین ساماندهی محله آقاجان است، افزود: اقدامات فرهنگی و اجتماعی بخش اصلی کار در این محله خواهد بود که این حوزه باید از این به بعد با نگاه جهادی و سرعت بیشتری مورد توجه باشد و در این راستا هماهنگی‌هایی در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه مقدمه ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین جمع‌آوری معتادان متجاهر بود، تصریح کرد: براساس آمارهای بخش‌های مختلف همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و فراجا در شهر کرمانشاه بیش از سه هزار معتاد متجاهر وجود داشت که جمع‌آوری آن‌ها مطالبه مردم و دغدغه ما بود و تاکنون یک هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

آمویی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری هر معتاد متجاهر روزانه حداقل ۴۵ هزار تومان است، گفت: تأمین اعتبارات نگهداری از معتادان متجاهر با پیگیری مسئولان در حال انجام است و ناگفته نماند که جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه ماهانه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پس از تأمین اعتبار تا یک ماه بعد تمامی معتادان متجاهر جمع آوری خواهند شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های با موقوفات و خیران بسیار زیاد است اما این خیران علاقه‌ای در حوزه مبارزه با اعتیاد ندارند، عنوان کرد: اگر قرار است ضرورت اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد را پیگیری کنیم باید همه دستگاه‌ها و خیران پای کار باشند.

آمویی با اشاره به اینکه ساماندهی سه محله ده‌پهن، صادقیه و چمن نیز در حال اجرا است، بیان کرد: بعد از ساماندهی این محلات مدیریت آن باید به خود مردم منطقه واگذار شود که اجازه فعالیت به خرده‌فروشان را ندهند و مدیریت محله به خود مردم واگذار شود.

کد خبر 5835316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 3
      زنده و پاینده باشید آقای آموی
    • پیمان ابراهیمی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 4
      ساماندهی دست فروش هاوجمع کردن برخی از آنها راهم دستورکار قراردهید پیاده روهاراتنگ چهره شهرومحلات رازشت تولیدزباله والودگی فراوان.....خصوصا نیسان داران ووانتی هاوروز به روزدارندبیشترمیشوندباید بدانند واموزش ببینند که بااین شغل بیمه نیستند،تولیدثروت نمی کنند،نمی توانند خانه بخرند تفریح برن سرماوگرما..
      • حسین IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
        4 0
        نفس ات از جایی گرم بلند میشه،من خودم دستفروشم،کار نیست