۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

اعزام ۶۰۰ مبلغ به شهرها و روستاهای کاشان در دهه اول محرم

اعزام ۶۰۰ مبلغ به شهرها و روستاهای کاشان در دهه اول محرم

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: بیش از ۶۰۰ مبلغ از کاشان در شهرها و روستاهای بدون روحانی در استان‌های همجوار تا پایان دهه اول محرم حضور دارند.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: امسال هم طبق سنوات گذشته عزاداری سید و سالار شهیدان با شور و شعور حسینی در شهرستان کاشان باشکوه برگزار می‌شود.

وی با بیان لزوم تبیین قیام امام حسین (ع) برای مردم و به خصوص نسل جوان ابراز داشت: در دهه اول محرم امسال ۶۰۰ مبلغ دینی از کاشان به روستاها و شهرهای استان‌های مجاور که فاقد روحانی هستند، اعزام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه این مبلغان در سه گروه نخبگانی، تخصصی و عمومی به این مناطق اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این تعداد مبلغ نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بانوان هم مبلغان در حال فعالیت و تبلیغ برای ترویج فرهنگ و معارف دینی هستند، گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۱۲۰ مبلغ خانم به نقاط مختلف اعزام شده اند.

حجت الاسلام بصیرتی افزود: مبلغان اعزام شده علاوه بر اقامه نماز، سخنرانی، قرائت ادعیه و پاسخگویی به سوالات و شبهات وظیفه ترویج دین و معارف اهل بیت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج قرآن و معارف قرآنی از دیگر وظایف این مبلغان است، خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جهت تحکیم بنیاد خانواده از دیگر برنامه‌های مبلغان اعزامی است.

کد خبر 5839920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha