تمایل لبنان به‌تشکیل هیئت ویژه بررسی پرونده آوارگان سوری

تمایل لبنان به‌تشکیل هیئت ویژه بررسی پرونده آوارگان سوری

وزیر خارجه لبنان از تمایل این کشور جهت تشکیل هیئتی برای حل‌وفصل موضوع آوارگان سوری و اعزام این هیئت به سوریه برای بررسی این پرونده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، در دیدار با علی دغمان، کاردار سفارت سوریه در این کشور، از تمایل لبنان جهت تشکیل هیئتی متشکل از کارشناسان وزارت خارجه این کشور برای بررسی مسائل مشترک از جمله مسئله آوارگان سوری حاضر در لبنان و اعزام این هیئت به سوریه خبر داد.

بوحبیب در این دیدار بر تمایل لبنان در خصوص اجرای گفتگوهای مشورتی با سوریه در رابطه با سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، تأکید کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه لبنان درباره این دیدار صادر کرد، این دیدار به دستور مستقیم نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان انجام شده است.

این در حالی است که ماه گذشته، عصام شرف‌الدین، وزیر امور مهاجران دولت پیشبرد امور لبنان و محمد الرحمون، وزیر کشور سوریه در دیدار با یکدیگر در دمشق، پایتخت سوریه، راه های ارتقای همکاری‌ها جهت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را بررسی کرده بودند.

وزیر کشور سوریه در این دیدار تاکید کرده بود که کشورش تمامی تسهیلات لازم برای تامین امنیت بازگشت آوارگان به کشورشان و نیز رسیدگی به اوضاع آنان در نقاط مرزی و حل تمامی مشکلاتشان را ارائه کرده است.

گفتنی است شمار زیاد آوارگان سوری بار سنگینی را بر دوش دولت لبنان وارد کرده است. کشورهای غربی نیز از آوارگان به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند و در مسیر بازگشت آن‌ها به کشورشان مانع‌تراشی می کنند.

کد خبر 5840361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha