رایزنی نخست وزیر عراق با مقام ارشد نظامی فرانسوی

رایزنی نخست وزیر عراق با مقام ارشد نظامی فرانسوی

نخست وزیر عراق در دیدار یک مقام نظامی فرانسوی با وی روابط میان دو کشور به ویژه در زمینه نظامی و امنیتی را مورد رایزنی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در بغداد میزبان سباستین لکورنو، وزیر ارتش فرانسه و هیئت همراه او بود.

بر اساس این گزارش، در این دیدار روابط دوجانبه میان عراق و فرانسه و چشم اندازهای توسعه آن در سطح امنیتی در قالب ائتلاف بین المللی و در چارچوب مستشاری و آموزش برای ارتقای عملکرد نیروهای امنیتی عراق پرداخته شد.

همچنین در این دیدار همچنین بر ادامه همکاری دوجانبه برای آموزش و همکاری در زمینه تسلیحاتی و تبادل اطلاعات تاکید شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار،حمایت فرانسه از نیروهای عراقی را ستود و به توافقنامه مشترک استراتژیکی که در سفر ژانویه گذشته اش به فرانسه امضا شد، اشاره کرد که به مثابه نقشه راه روشن توسعه روابط عراق و فرانسه در همه زمینه های اقتصادی، امنیتی و انرژی، فرهنگ و آموزش و دیگر زمینه هاست.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولتش به دنبال بازتعریف روابط با ائتلاف بین المللی در عراق به شکلی است که با مرحله پساداعش تناسب داشته باشد.

وی در این دیدار همچنین به اهتمام دولت عراق به موضوع آموزش و تجهیز نیروهای عراقی و تمایل به همکاری با شرکت های فرانسوی در این زمینه به ویژه در حوزه تسلیحات نیروی هوایی و سامانه پدافند و صنایع نظامی اشاره کرد.

السودانی تاکید کرد که همکاری با فرانسه به بعد امنیتی محدود نمی شود و بسیاری از زمینه ها را در بر می گیرد.

وزیر ارتش فرانسه نیز سلام امانوئل ماکرون، رئیس جمهور کشورش را به السودانی ابلاغ و بر آمادگی دولت فرانسه برای همکاری با عراق در زمینه آموزش و تجهیز و توانمندی نیروهای عراقی تاکید کرد.

کد خبر 5840920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha