۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

دمای هرمزگان همچنان افزایش می‌یابد

دمای هرمزگان همچنان افزایش می‌یابد

بندرعباس- کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: تقویت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان سبب مواج شدن دریا و وقوع بارش‌های رگباری در ارتفاعات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور بیان داشت: امروز با تداوم فعالیت جریانات فصلی، در تنگه هرمز و دریای عمان افزایش سرعت باد جنوب شرقی و در ارتفاعات استان طی ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آب‌های خلیج فارس نیز طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با وزش بادهای غربی مواج خواهد بود، تصریح کرد: فعالیت سامانه فصلی مونسون از صبح جمعه تا اواسط هفته آینده تقویت خواهد شد و سرعت وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به بیش از ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید.

سی سی پور اضافه کرد: با توجه به مواج شدن دریا توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری توصیه می‌شود که از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی گفت: از نظر دمایی طی امروز و فردا افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و با توجه به تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش باد، احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 5841625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha