۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵

در گردهمایی شیرخوارگان حسینی؛

پایتخت وحدت ایران اسلامی میعادگاه عاشقان حسینی شد

پایتخت وحدت ایران اسلامی میعادگاه عاشقان حسینی شد

زاهدان- پایتخت وحدت ایران اسلامی میعادگاه عاشقان حسینی شد و مادران سیستان و بلوچستان با حضرت رباب (س) همراه با سراسر جهان، همنوا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین جمعه ماه محرم الحرام ۱۴۴۵، اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان در هشت هزار نقطه از ایران و ۴۵ کشور جهان، در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی برگزار شد.

یک کارشناس مذهبی در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر (ع) سندی آشکار از مظلومیت سیدالشهدا (ع) محسوب می‌شود، افزود: پیام مجمع شیرخوارگان حسینی به واسطه میلیون‌ها مادر در جای جای دنیا مخابره می‌شود و آن‌ها بدین وسیله اعلام می‌کنند که پرورش‌دهندگان سربازان ظهورند و بیعت این مادران زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی خیور، تاکید کرد: امروز طفل ۶ ماهه امام حسین علیهم السلام واسطه بین بندگان و خداوند باری تعالی است، شما مادران آمده‌اید تا بگویید این فرزندان نذر امام زمان (عج) هستند.

وی ادامه داد: پدران و مادران باید با تاسی از سیره امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت و الگوگیری از منش و زندگی آنان فرزندان خود را تربیت و بدین وسیله آنها را نذر امام زمان (عج) کنیم چرا که سند مظلومیت امام زمان هستند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه پیام دیگر این مجلس این است که ما همه فرزندانمان را فدای دین و مکتب و برای احیای این مسیر خواهیم کرد، افزود: باید توجه داشت که چنین برنامه‌هایی تنها با هدف یادآوری واقعه کربلا و رشادت‌ها و ایثار بزرگان تاریخ برگزار می‌شود و این برنامه‌ها نشان‌دهنده راه این بزرگان در ادامه تاریخ اسلام است از طرفی پاسداشت ارزش‌ها و آیین‌هاست که می‌تواند به دشمنان نشان دهد که جوانان مسلمان با حضور خود در مراسم سالار شهیدان سعی در حفظ صیانت و دیانت خود دارند.

وی تاکید کرد: کلید سعادت در دنیا از طریق بندگی خدا با سه مؤلفه محقق می‌شود که معرفت نسبت به ذات الهی، اعتقاد به نبوت و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) و سوم محبت به اهل بیت علیهم السلام است و این عناصر راهگشای مسیر هستند.

حجت الاسلام خیور خاطرنشان کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران به عنوان نماد تربیت فرزندان و حضور شیرخوارگانی که بی دفاع و یادآور حضرت علی اصغر (ع) در واقعه کربلا هستند، برگزاری می‌شود.

وی گفت: این کودکان به عنوان کسانی که یاری‌دهنده امام زمان خود بوده و قصد دارند تا در رکاب امام عصر (عج) عدالت را جهانی و دنیا را از ظلم پاکسازی کنند، در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5842509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha