۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۷

مدیرکل بهزیستی استان تهران:

برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تشکل‌های مردم نهاد هستیم

برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تشکل‌های مردم نهاد هستیم

تهران- مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نصیری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور، یکی از نهادهای انقلابی‌ست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تأسیس و مؤسسان آن نیز از شهدا هستند و تأسیس آن ایده شهید عظیم الشان فیاض‌بخش در راستای ایجاد ساختاری به نمایندگی از حاکمیت برای رسیدگی به مهجوران، معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی بوده است.

نصیری با اعلام این‌که، آسیب‌های اجتماعی در تمامی جوامع رو به توسعه است، گفت: برای مواجهه و مقابله با این پدیده، یک فرمول وجود دارد، که آن مردمی‌سازی و مشارکت مردمی است، مدل مواجهه با کرونا، سیلاب ۱۳۹۸ و نمونه‌های مشابه، مدلی موفق است که باید در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نیز اجرا شود و از حصر و حاکمیتی کردن آن پرهیز کرد.

وی با تاکید بر این‌که، یکی از شرایط بسترسازی برای مدل مذکور، ایجاد و توسعه تشکل‌های مردم نهاد است که مجوز آن‌ها را فرمانداری، استانداری، بهزیستی و نیروی انتظامی (صرفاً در استان تهران) صادر می‌کند، ابراز داشت: در حال حاضر، ۱۳ هزار تشکل فعال در سطح کشور وجود دارد که آمار بسیار پایینی است؛ لذا نیازمند تسهیل ایجاد تشکل‌های جدید هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران، خاطرنشان کرد: گام بعدی، آگاهی‌بخشی به نیروی انسانی تحت امر دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در حوزه‌های مهارت زندگی، خشونت خانگی، فرزندپروری و … است که بهزیستی آمادگی اعزام مربی و آموزش رایگان دارد. علاوه بر این، شناسایی مخاطراتی که در بدنه نیروی انسانی ادارات وجود دارد و ارجاع به حوزه مشاوره، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد خبر 5842910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha