۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات:

هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور پلمب شد

هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور پلمب شد

زنجان-نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات گفت: هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور با بازرسی‌های صورت گرفته به دلیل بروز تخلفات پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهادر اکبرزاده روز شنبه در جلسه کنترل بازار املاک استان، افزود: با توجه به اهمیت فعالیت واحدهای مشاوره املاک در ساماندهی بازار مسکن نظارت بر آنها با جدیت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بازرسی های صورت گرفته از این واحدها، گفت: در زمان حاضر آمار دقیقی از بازرسی واحدهای مشاوره املاک در سطح کشور وجود ندارد که اواخر شهریورماه سال جاری به روز رسانی و اعلام می شود.

این مسوول ادامه داد: از زمان تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تاکنون بیش از سه هزار بازدید در سطح استان تهران از مشاوران املاک انجام شده و ۷۰۰ واحد پلمب شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه معاونت بازرسی مشاوران املاک در سطح وزارت راه و شهرسازی تازه تاسیس و نوپا است، اضافه کرد: همکاری نکردن برخی از دستگاه ها در این زمینه به علت خلاء قانونی نیست بلکه به علت مصوبات داخلی است که امیدواریم این مشکلات به زودی با ورود کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک حل شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان یک هزار و ۱۶۰ بنگاه املاک وجود دارد، افزود: از این تعداد ۶ درصد معادل ۹۳ بنگاه معاملات املاک فاقد پروانه کسب است.

باید مشاورین املاک دارای مجوز و فاقد مجوز به خوبی پالایش شود

مدیرکل راه ‎و شهرسازی استان زنجان بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و گفت: متأسفانه تعداد زیادی از مشاوران املاک در زنجان فاقد پروانه کسب هستند و کد فعالیت ندارند مشاوران املاک دارای مجوز و فاقد مجوز باید به خوبی پالایش شوند.

اصغر اسماعیلی اظهار کرد: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مأموریت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: طی هفته گذشته گشتی از بازار مسکن استان انجام گرفته و باید نقاط ضعف و قوت در این کارگروه بررسی شود. مسکن در سبد کالایی خانوارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خانواده‌ها هزینه‌های زیادی برای خرید آن می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه وظایف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مشخص است، افزود: مقابله با تخلفات و پیشگیری از تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه‎ و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تشکیل گشت‌های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و کار تیمی است و همه دستگاه‌ها دخیل هستند و باید به صورت جهادی وارد شوند تا به نتیجه خوبی در بازار مسکن برسیم.

کد خبر 5843281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha