تحولات فلسطین؛

تداوم تعرض‌ها به مسجدالاقصی/ یورش اشغالگران به مناطقی در قدس

تداوم تعرض‌ها به مسجدالاقصی/ یورش اشغالگران به مناطقی در قدس

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، امروز نیز به مسجدالاقصی، فلسطینیان و دارایی‌های آن‌ها تعرض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، ۱۹۸ شهرک‌نشین صهیونیست امروز نیز مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار دادند. این تعرض در ادامه تعرض‌های مکرر صهیونیست‌ها به این مکان مقدس اسلامی، با حمایت مستقیم نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی صورت پذیرفت.

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر صهیونیست، به چندین محله در قدس اشغالی، یورش بردند و در محله سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی، اخطاریه تخریب چندین مغازه و یک منزل مسکونی را به فلسطینیان تحویل دادند.

در بخش قدیمی قدس اشغالی نیز، شهرک‌نشینان صهیونیستی که چندی پیش، منزل خانواده «صب لبن» را تصرف کرده بودند در حضور نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اسباب و اثاثیه این خانواده فلسطینی را از خانه به خیابان ریختند. در جریان این رخ‌داد، یکی از اعضای این خانواده فلسطینی نیز توسط صهیونیست‌ها بازداشت شد.

خبر دیگر آن‌که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، ادهم عطا سلامه، آزاده فلسطینی اهل رام‌الله را در ایست بازرسی اریحا بازداشت کردند و به محلی نامعلوم منتقل نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تعرض‌های خود به فلسطینیان و دارایی‌های آن‌ها، راه‌های موجود در زمین‌های کشاورزی روستای «وادی فوکین» واقع در غرب بیت‌لحم را بستند. در نتیجه این اقدام صهیونیست‌ها، کشاورزان فلسطینی برای رسیدن به زمین‌های کشاورزی خود با مشکل روبرو شدند.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز با همراهی شهرک‌نشینان مسلح، ضمن یورش به منطقه «خله طه» در جنوب الخلیل، با پرتاب بمب صوتی و گلوله گاز اشک‌آور، چوپان‌های فلسطینی را از منطقه دور کردند و نسبت به خاک‌برداری و حفاری در منطقه اقدام کردند؛ اقدامی که نگرانی‌هایی را در خصوص ایجاد شهرک صهیونیستی جدید در این منطقه به وجود آورده است.

در روستای المغیر واقع در شمال رام‌الله نیز نظامیان صهیونیست یک آزاده فلسطینی را بازداشت کردند. از سوی دیگر شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به این منطقه، یک خودرو متعلق به فلسطینیان را به آتش کشیدند و شعارهای نژادپرستانه‌ای را روی دیوارهای خانه‌ها نوشتند که در نتیجه مقابله جوانان فلسطینی با آن‌ها، شهرک‌نشینان مجبور به گریختن از روستا شدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست به مقدسات مسیحیان در حیفا نیز تعرض کردند. منابع محلی اعلام کردند که نزدیک به ۵۰ شهرک‌نشین صهیونیست تلاش کرده‌اند وارد کلیسای مار الیاس شوند، اما در نتیجه مقاومت جوانان فلسطینی موفق به این اقدام نشده‌اند. این دومین باری است که صهیونیست‌ها طی هفته گذشته این کلیسا را مورد تعرض قرار می‌دهند.

کد خبر 5844661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha