۲ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۲

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد؛

واکسیناسیون ۱۵ میلیون نوبت سر دام در استان ایلام طی ۲ سال گذشته

واکسیناسیون ۱۵ میلیون نوبت سر دام در استان ایلام طی ۲ سال گذشته

ایلام-مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از واکسیناسیون ۱۵ میلیون نوبت سر دام در استان ایلام طی ۲ سال گذشته خبر داد.

یونس احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طول دولت سیزدهم در دامپزشکی اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف این اداره کل رخ داده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی در استان، گفت: در این دو سال واکسیناسیون بیش از ۱۵ میلیون نوبت سر دام توسط دامپزشکی با استفاده از ظرفیت‌های خود اداره کل و بخش خصوص انجام شده است.

وی تصریح کرد: این واکسیناسیون‌ها برای مبارزه با بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوار گنندپام کوچک (ppr)، بیماری آبله، بروسلوز، لپی اسکین و.. بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اقدامات ۲ ساله بخش اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان، گفت: در این دو سال بیش از ۲۵ هزار و ۷۱۶ قلم دارو توسط دامپزشکی استان ضبط و امحاء شد است.

وی گفت: همچنین چهار هزار و ۹۶۱ مورد از مراکز بخش خصوصی دار و درمان بازدید شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ مرکز درمانگاه، داروخانه و مرکز مایه کوبی در استان فعال است، گفت: سه بیمارستان دامپزشکی، ۵ شرکت دارو، ۱۶ درمانگاه و ۳۸ داروخانه دامپزشکی در استان فعال هستند.

احمدی با اشاره به عملکرد بخش نظارت بر بهداشت فرآورده‌ها و مواد غذایی، عنوان کرد: در این دو سال ۱۴۲ هزار و ۶۳۴ بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و مواد غذایی انجام شده که سه هزار و ۶۸۴ مورد غیر بهداشتی مشاهده شده و ۵۸۳ واحد عرضه نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

۳ هزار و ۹۹۸ مورد بازدید از واحدهای صنعتی مرغداری استان

وی اظهار کرد: همچنین ۵۹ واحد نیز پلمب شده است، علاوه بر این ۸۵ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم فرآورده توسط کارشناسان دامپزشکی استان ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: همچنین طی دوسال گذشته ۱۱ هزار و ۳۹۷ راس گاو و گوساله، یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۹۹ راس گوسفند و بز و ۱۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۴۲ قطعه طیور تحت نظر دامپزشکی استان کشتار شده است.

احمدی با اشاره به عملکرد اداره بهداشت و مبارزه به بیماری‌های طیور در دامپزشکی استان، گفت: طی دو سال گذشته ۴۱ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۵۶۵ قطعه جوجه ریزی تحت نظر دامپزشکی استان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۶۹ قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: ۲۱۶ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۴۶ دوز واکسن طی ۲ سال گذشته در طیور صنعتی استان مصرف شده است.

وی گفت: ۳ هزار و ۹۹۸ مورد بازدید از واحدهای صنعتی مرغداری استان انجام شده، ضمن اینکه ۲ هزار و ۸۵۸ مورد بازید از واحدهای روستایی صورت گرفته است.

احمدی عنوان کرد: ۹ هزار و ۳۴۹ مورد نمونه از واحدهای طیور استان اخذ شده، همچنین ۱۶ هزار و ۵۶۷ مورد آزمایش مولکولی و ۸ هزار و ۹ مورد آزمایش سرمی از طیور استان انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های ۲ سال گذشته برای حمایت از واحدهای بخش خصوصی زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان، گفت: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای بخش خصوصی زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان پرداخت شده است.

کد خبر 5844832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha